Učitelj

.

Израчунавање поврШИНе појединих зенаља, ' (ЗА ВИШЕ ОСНОВНЕ школе.)

– о

Сваки од учитеља, који предаје у разредима више основне токоле зна, колико муке има при објашњавању ученицима апстракних појмова, особито давање појма о величини површине једне земље, државе, мора итд.

Истина је, да се сваки учитељ труди да пајзгоднијим начином ученицима да појам; да најбољим начином учини апстракне појмове приступним ученицима, да их ученици свате и разуму, јер кад се кану само голи бројеви на пр. ова је земља велика 100 киљ. [0 км. тим ученик ништа не преставља и забадава мори мозак, а што је најглавније, никакве користи отуда чема.

__Оваки од нас зна, како је тешко памтити велике бројеве, који показују величину, просторе неке државе, напротив како смо ради, кад при памћењу нађемо неке помоћи на пр. неки број нови асоцијацијом веже се за стари итд. · >

Колико учитељ види муке, док да појам о величини Србије2.

Наравно да. је лакше оном учитељу, који је у некој равници па прво да појам о величини једног (СД Ем, или још боље кад може учитељ с неког брда да очигледно покаже колики је један Д км. 200 км. итд.

Ово треба. да је највећа брига учитеља, да ученици познају један комад земље — равнице у природи, који би им служио као темељ. на којом би доцније могли зидати,

Доглед, који се може с неког брда из околине видети, лако може учитељ израчунати: кад заједно са ученицима посматра неко најудаљеније брдо после помоћу мапе — њене размере — израчуаа даљину полупречника тог догледа — круга, онда може лако изразунати површину на пр.25 Х 25 % 3'14— од прилике 2000 [] км. Кад би била дужина 18 км. површина круга равна је 1000 км. [. Ово може учитељ увек лако израчунати.

Кад оваки простор виде ученици у природи онда лакше могу да преставе себи да је Србија 25 ж 2000 [7] км, == 50 хиљ. ЈЕ]: