Učitelj

ШКОЛСКЕ БИБЛИОТЕКЕ.

(ТЕДАН ПРЕДЛОГ РАДИ БОЉИТКА НАРОДНЕ ОБРАВОВАНООТИ.)

алт

— „Наши учитељи основних школа, да би могли самостадније и зрелије отправљати своје наставничке дужности у учионици, ваља да своје мисди непрестано богате читањем корисних књижевних дела. Особито је ово корисно по сеоске учитеље, који су усамљени по местима, где тешко и врло касно приспевају књижевпа. дела и где им је одузета свака прилика, да уза-

с 3 јамвим договором и обавештавањем с друговима по науцпи раду унапреде своје знање и искуство. а према томе и своје послове у школи,“

— »обирка добрих и корисних књига при шкоди, колико ће послужити на даље изображење учнтељево, толико ће исто бити на услузи омладини, што сврши школу, јер ће у њој свагда наћи ваљаних списа, који ће их утврђивати у свему што су у школи учиди, а износећи им све нове и нове поуке, још ће све више и више ојачати њихову умну снагу и њихово знање,“

Д. Матић с. р.

— „Дечја књижевност је једна од важних васпитних чињеница у васпитању.“

ј

Учитељска школа није довољна, па да из ње могу излазити довољно спремни учитељи; она само ствара темељ и чини почетке — даје прве побуде за „саморазвиће, а тек самосталним радом после школе, учитељ се може усавршити, да залмста, врши своју свету дужност онако, како то захтева сувремена наука о васпитању. У ата. и даље мора пратити развитак наука у опште, а нарочито науке о васпитању и др. на којима се наука о васпитању оснива; он мора своје искуство доводити у склад са. теоријом, а мора још бити и учитељ — не само