Učitelj

120

Г. Стева вели, да баш ове ствари изнесе збору на претрес, руководило га је то, што се ми, учитељи, овде у Крушевцу у томе не слажемо. Кад га је, дакле, овај разлог руководио, баш за то је и требао да разради ова два питања и да каже те разноликости, које је приметио код ов. наставника, па да поред тога каже и. то, како он ради у својој школи.

Ово је што сам имао да замерим предлагачу а сада прелазим "на саму ствар.

Да расмотримо прво питање,

Како ученици да седе у школи, с прекрштеним рукама или с рукама на клупи 7 |

Ово није новина. Ово питање, као и многа друга школска пптања педагози су довољно разрадили и утврдили да владају као универзална правила за све наставнике. Ну и ако је баш исто утврђено од стране стручњака, шпак неће се сваки строго придржавати тих одредаба. Сваки у својој школи оће да буде независан, па ради онако како се њему највише допада, а то, разуме се, није баш најбоље. По свима школама, како при предавању тако и при одржавању реда у школи, треба тежити колико је год могуће овом педагошком правилу: да се по свима школама одржава у аду једнообразност, а никако разноликост. —— Кад би сви наставници тмали на уму ово правило и њега се придржавали, онда би се и послови боље и лакше вршили, јер дете кад се навикне у | разреду на извесне начине, треба те исте начине да нађе у старијим разредима. Е

Заиста, доста је тешко погодити, које је боље: пли да седе деца с прекрштеним рукама или с рукама на клупи. |

Мен се чини да треба да постоје оба начина.

Ево за што: ЕТ |

Пре свега треба сваки наставник да има на уму природу дестињу. По самој детињој природи није могуће одржати дете дуго "У једноме положају укочено и стегнуто, а то не сме ни да буде. Дете мора да мрда. Оно не може пи 5—10 минута мирно да се одржи“ у једноме положају; тражи промену. Ако би се учитељ држао строго само првог начина (с прекрштеним рукама), онда ми изгледа. да би тиме било дете осуђено да издржи једну стегу. Треба знати и з0, да ово круто и стегнуто држање деце има уплива и на само здравље дечије. Поштовани Др. г. Лаза Стевановић говорећи о дечијем здрављу вели: « Треба обратити велику пажњу на децу при "писању, читању п седењу.» Он вели даље: «При држању тела и не тражити врлине у деде у мирноме и непомичноме седењу са шакама на скамлији, као што је била некада регула у школи и као

+