Učitelj

420

Председник позива скупштину да саслуша депеше које су стигле из разних крајева отаџбине, У __ Секретар чита, телеграме из Браничева, Градишта и Обреновца. Скупштина се одазва са живели |! Председник позива скупштину: ла саслуша разне предлоге, упућене од стране појединих чл. скупштине.

Секретар Г. Поповић чита предлог у коме се говори о нашим најновијим економским неприликама и држању наше владе у томе погледу од Д. Димитријевића и другова.

Драг. Ђурђевић вели: пошто је овај предлог чисто политичког карактера а скупштина уч. не треба да се бави политичким стварима, то би требало да се овај предлог одбаци.

М. Рашковић вели: да и оваквим предлозима има места, јер јер је у одбрану срп. интереса. а српски је учитељ позван да свима, силама ради против свакога који ради против интереса. земље његове.

Јован Поповић вели: један славни падагог каже ујадан је онај учитељ, који неће да позна и испита све прилике у којима његов народ живи». Српски учитељ као год што је позван да ради на образовању омладине не мање је позван, да буди народну свест противу свију оних који раде да благостање народно униште, као год што смо јуче овде једнодласно узвикнули бугарским и шовинистичким учитељима и владикама: Стојте! Не даље! то су наше земље, ту је наш живаљ; — тако исто можемо и данас овде, као цредставници просвете, узвикнути доле са оним непријатељима српским, који хоће да нас економски потлаче! Доле с Мађарима крвним непријатељима српским. И ја сам за то да се овај предлог | прими а влади честита на досадањем држању у овом питању.

Јован Д. Јовановић, благодарин друговима што су дали придике, да заједнички дамо израза против нашег заклетог душманина који се труди да нас на сваком кораку сузбије. За то држим да је учитељство позвано да заблагодари онима који се труде да сузбију такве кораке. Предлажем; да се влади за овакво држање одмах честата.

Председник вели: као члан главног одбора имао сам среће да кратком беседом поздравим скуп. Казао сам том приликом да има неко чији се интереси укрштају са ингересима. нашим те кочи напредак наше наставе, тај неко очити је непријатељ и познат нам је. За то сам да се овај предлог прими. “

Скупштина већином гласова (против 3 гласа) усваја овај предлог.