Učitelj

ГЛАСНИК

и 5

ТАВЦЈА ГОБВОРНИЦА.

Питања. 4.

У школама где има више одељења једног разреда често се учитељи · старијих разреда не могу сложити како ће поделити ученике које добијају из два, три одељења млађег разреда. Како би се то дељење ученика, могло извести правилно и за учитеље праведно 7

Одговори. На до сад истакнута питања уредништо је добило ове одговоре:

Одговор на 2. питање.

На питање: шта је узрок те ученици | раз., чим почну писати слова, одмах почну кривити тело више но што је потребно за писање --– шаљем уредништву овај свој одговор:

И ако се код нас у последње време почело доказивати, да кривљење деце при писању бива највише због косога писања, те се у то јако почело веровати и у већини просвећених земаља већ се и наредбама и прописима завело усправно писање — опет само тако писање неће одучити ученике | разреда од кривљења. У мојој школи, где се усправно пише и где се сва правила при писању испуњавају, опет има кривљења. Из почетка, докле се уче једноставне црте, ученици се могу још и задржати у правом положају, али чим настане њихово везивање, одмах се кривљење у толикој мери развије, да му се не може одолети. Нарочито је ово случај код оних црта, које су танке и сићане. Поред овога, кривљењу веома млого смета сам строј руке. Положај, који рука мора да заузме при пивању нити је лак нити природан. Ово особито бива онда, када се ученици нагоне да горњи врх крижуље окрену рамену. При овоме сама рука и крижуља, (или перо)