Učitelj

РАД ДЕВЕТЕ УЧИТЕЉСКЕ ОКУПШТИН 497

Секретар чита: предлог От. Станишића и другова, да се стална ревизија не усвоји.

Поттредседник Ја мислим да овај предлог треба упутити Извештајном Одбору (вичу да се одбаци)

Петиредседник. Које за то да се одбаци нека дигне руку. Мањина дигла руке, према томе овај се предлог упућује Извештајном Одбору.

Секретар чита предлог Владислава Поповића, Косте Димитријевића, Срете Лазаревића и другова, да ТХ учитељска скупштина осуди поступак месног смедеревског збора у годинама 1885—1887 штосу чланови против пра, вила дакле незак нито, поделили између себе дружинески новацу неколико стотина динара (вичу да се упути као хитан Контролном Одбору).

Потиредседник Прима ли скупштина, да овај предлог иде Кон“ тролно 1 Одборуг — Прима.

Секретар чита иредлог Радивоја Радосављевића и др.да се умоли г. министар просвете да продужне школе укине. |

Поттредседник. ИМ овај предлог ваља упутити Извештајном Одбору. Прима се.

Секретар чита предлог В Јестровића у ком се у 10 тачака износе извесни захтеви за Удружење и о'н. школу. — Упућује се Извештајном Одбору.

Секретар чита молбу жене поч. П. Игњатовића којом моли за новчану помоћ. — Упућује се Изв. 016.

Секретар чита предлог Манас (Ст јановића и другова, о томе да среске власти прикупљају шрирез за школ. потребе и дају их шк. одб.

Упућује се Изв. Одбору

Секретар чита, предлог М. Милосављевића о добијању бесплатног

подвоза железн. п лађама за учитељ: и њихове породице, кад путују

на учит. скупштину. — Упућује се Изв. Одбрру Известилац Глав. Одб. чита чл 3. п 48 правила који су враћени да се поправе. — Скупштина прима.

К. Божовић предлаже да се у правилима дода и то да путни трошак изасланицима зборова одређује Гл. Одб.

Поттредседник пита прима ли скуп. овај предлога — Скуп. не приза.

Потпредседник. Изволите саслушати реферат о расправама.

Известилац В. Јестровић чита резерат о расправама за питање: „Васпитна важност дружења наставника с ученицима “ У реферату се вели да расправа Ј. Максимовића, ма да има добрих мисли, опет није питање разрадила. лобро, јер се не види у њој једна целина, и говори се више о споредпостима него о главној ствари. — Расправа друга од Каменка боље је обрадила само питање, али и њој одбор замера, што сеу њој говори о стварима, које су споредне, а мишљења је да би се опет ова друга расправа могла примити, кад би се допунила и поправила.

УЧИТЕЉ 29