Učitelj

РАД ДЕВЕТЕ УЧИТЕЉСКЕ СкуПШТИНе 448

Ал. Милојковић вели: ако се мисли да се у краћем времену добије што више писмених, то се може учииити само на овај једини начин: да ових 1500 учитеља и сви свештеници и калуђери за. годину дана употребе време на то. да уче писмености младеж оба пола од 15 год. За год. дана у два течаја они би научили више него да уче 6, 7 год. Друге год. уч!ла би се младеж од 10—15 год. и ови би за 4 течаја научили више него деца до 10 год. за дуже време. На тај начин он мисли да би за 2—8 год постала сва младеж писмена,

Окановић мисли да бп осн. шк. требала да траје 5 год. и да се Пољ. привреда боље учи и то не зими него лети уз практични рад,

М. Јовић говори о томе како у сеоског света слабо су груиисана имања, те је сељаку свако старије дете од помоћи и зато они и задржа вају децу од школе врло много у летње доба, док у зимње доба мање су им деца од помоћи и онда уџедније у школу долазе. Зато он мисли да би требало [и Пор, да се уче целе год. јер су у тим раз. мања деца, а, Ш и ТУ р. да се уче само зимњег течаја. Даље вели, да и психологија потврђује да се за извесна знања тражи већи степен зрелости, тражи се доба кад се то појмити може, а кад старија деца школу походе, онда је и учење лакш', и за краће време се може више поетаћи.

М. Статојевић је противан зимњим течајевима јер се не може за то време постићи повољан успех.

К. Божовић је противан зимњим течајевима, јер, вели, и у продужној школи види се да деца побораве до другог четвртка оно, што су прошлог пута учила, а тако би било и кад би по 6. мес. трајао прекид у тим течајевима.

Шелагић мисли да деца треба зими више да походе школу, а лети да помажу својим родитељима у раду и да се томе уче.

Ст. Јаношевић се слаже с Бож. у томе да дете, кад почне учити, треба да учи редовно, па после, кад школу научи, нека, ради друге послове.

Ј. Поповић је одлучно противан томе да се у којим школама учи само зими.

„Јовић објашњава да по садањем деца за 2 год. уче 20 месеци, а по ономе како он предлаже, учило би се 3 Х 6 — 18 месеци. -

Игњалповић сумња да се може постићи какав успех кад би деца учила само зимњег течаја. Он је такође за то, да бен шк. траје 4 год. и да се учи без прекида, Бал

.Ј. Јовановић. Ја сам прво мислио о томе, како би било да се за ширење писмености у народу узме шведски начин са путујућим учитељима, па ми се чинп да то нема потребе. Да пак свако село подигне школу, то је немогуће, јер треба великих жртава за то. Онда дакле остаје трећи начин — као што је Јовић предложио, да осн. шк. има 5 разреда

Окановић вели да се Пољ. привреда не може изучити кад деца не иду у школу лети (вичу: за то је стручна школа, тамо ће сеи учити.) Даље