Učitelj

5928 УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ

местима где нема свега што је потребно да се скуп. може држати. У Београду има свих удобности за уч. окуп. у то се место може лако доћи из свих крајева, па зато он предлаже Београд.

А. Пантић предлаже Неготин са разлога што је тамо подигнут епоменик Х. Вељку, па скуп, може приредити парастос томе врпеком јунаку.

В. Симић напомиње како се на скуп махом виде млађи учитељи, а старијима је сигурно било теже да дођу што им је далеко било. Зато он продлаже да се скуп. држе у средини Србије и то у Крагујевцу.

Путниковић замера онима који би хтели да буде скуп. где је њима ближе, за тим напомиње да ће до године бити у Београду подигнут споменик џок. Гавриловићу па би учит. скуп. требала да учествује у откривању истог и најзад Београд је место у које се може лако доћи не само из Србије него и из др. наших земаља, па зато мисли да Х. учит. чкуп. треба да буде у Београду.

Председник напомиње да и по правилима дружинеким не може се одредити стално место за скуп. Скуп. реши да Х. екушштина буде у Београду. По том председ. даје 10 мин. одмора.

После одмора. |

Председник. На реду је да се продужи дебата о предлогу за школ. надзор. Ја бих га и пре изнео, али га је предлагач био узео и однео собом.

Ј. Поповић, напомање како је већ потврђено да данашња ревизија не ваља и наше су се скуп. изјасниле за сталан надзор. У предлогу се вели: да је довадања ревизија потврдила неке „бјајне резузтате“ у 968. шк, По чему је то, ја незнам, мањ ако није по томе, што се данас често спрема више за белешку него за живот. Даље по овом предлогу изгледа да ће стадни надзорници бити неки кајмаками, који би само кињили учитеље, а ја мислим да ће они бити помагачи, да могу доћи увек контролисати рад и исправљати погрешке у раду, а не само давати оцене. Мислим, да се може законом спречити то да надзорници врше каку своју самовољу и онда је неоправдана бојазан од сталног надзора.

Р. Василић објашњава да предлог није противан сталном надзору, него само тражи да будемо обазриви пре него што се исти усвоји и уведе.

Ј. Цизановић (из Загреба) вели да онај учитељ, који је свестан своје дужности, и својих права, свестан и савесан у настави тај нема шта да се боји стал. надзора. Онај, пак, који несавесно врши своје дужности и треба да се боји стал. надзора, али он века врша дужност како ваља. Код | нас у Хрватској има сталних надзорника, они се узимају од учитеља, а ови умеју да оцене и пресуде какав је где рад у школи; они младог учи“ теља поуче и упуте, у ошште они знају шта се може а шта не може ура дити и према томе једне упућују друге поправљају. А ја мислим да и треба вредни учитељи да се награде, а нерадни да осет: казну. (чује се: