Učitelj

536 РЛАСНИК = и ПИ па == == А 2 И И ИИНАМ

мало одмакну) Леви длан на таблицу (на леви крај). Горе главе и т, д. Па тако неуморном пажњом узитеља — постигне се добар успех.

Одговор на 3 питање Осим побројаних помоћних срестава у рачуну може се направити лепа рачунаљка од ораха. Жица се мора усијати на крају, да се ораси нанижу. Тако се поправља и покидана, „Руска рачунаљка,“

Одговор на 4 питање

Овде у Пожаревцу овако смо делиле ученице из млађих разреда у старије разреде. Н. пр. учитељице 1 разр. ч учитељице П скупе се у јеву учионицу, па најџре једно оделење поделе по оценама из науке ц владањл. Учитељица из млађих разреда, која им предаје децу још им каже каквог је које дете темперамента, да не би сва мернија деца дошла у јеДно оделење. За тим учитељица старијег разреда још жели да види, свако дете, да би по лицу оценила какво је. Гледају да деца имућнијих кућа не дођу сва у једно одељење, већ да се са сиротом измешају — да буде колико је могуће у сваком одељењу једнака подела.

Одговор на 5 питање

Сваки учитељ преко свега треба да се стара да је здрав, јер ако има неки недостатак телесни одмах и ученици или збијају с њим шалу или се привикну неким махнама, које је тешко посде искоренити. Тако код наглувих учитеља деца вичу. Учитељ који дође у таку школу треба поотепено да децу од тога одучава — не наједаред. Нека гледа да он нема сувише висок глас, и онда ће учевици, подражавајући њему одучити се од викања.

А треба и ученику који говори, по неки пут и рећи: „Не тако гласно, чућемо ми, и ако ти тишије говориш,“

Одговор на 6 питање.

У шкољама у којима се дошаптава учитељ нека ученика, кога прозове да говори, привикне да дође код стола _—_ даље од осталиг. Треба, чешће ударати на њихово частољубље, да се покажу који боље зна. Кад еви знају, ретко ће дошаптавати.

Осим тога привикавати их стрпљењу да сачекају одговоре својих Аругова и да они буду као оцењивачи ЊИХОВОР знања — а то ће бити, треба им рећи, ако лепо ћуте док други говоре.

Анђелија. Спајићева

Фоо