Učitelj

ГЛАСМИК

Брна

ЈАВНА ГОВОРНИЦА

=

ОДГОВОРИ

Одговор на 7 питање.

Да би ученици имали своје шк. потребе, није рђаво ако учитељ родитеље, који доведу дете у школу — или у старијим разредима, да их у почетку године позове, да се с њима упозна и замоли да детету свом што пре набаве потребне ствари. Том приликом ће дознати и стање по_ јединих ученика, па ће знати коме би требало да општина помогне. Осим тога, кад учитељ одмах у почетку године замоли родитеље, да настану око детета код куће а он ће у школи да дете учи и тим ствара добре пријатеље школи и рад ће му бити олакшан, ако га и родитељи помажу.

Учитељ треба да штеди родитеље, особито где је сиромашнија општина, па да што мање књига тражи. Мора се на децу пазити да свако своју књигу брижљиво чува, датаблицу не разбије, а оквир чим се поквари да се оправи. Више од једне књиге да се не купи. Исто тако морају штедети и једно другом позајмљивати писаљке а не одмах куповати. Сваки комадић оловке и писаљке, који деца нађу, па се не зна чији је, да донесу и предаду учитељу, овај после то да даје оној деци, која дођу без тих ствари. На артији се никад не сме дозволити, да се рачуна, већ на таблици. Прописи

„да се увијени у новине доносе учитељу на преглед |у млађим разр. држе

се и пишу у школи). Које књиге не морају баш да имају ученици, нека и не купују, јер се онда више деру и мање чувају и оне које су неопходно потребне. Најбоља је она школа где се више без књига учи — живом речи. Кад родитељи виде да их учитељ штеди, волеће школу и деци ће набавити потребе, које су им нужне.

Одговор на 8 питање.

Неки родитељи задржавају своју децу од школе врло често. Сиромашни чине из потребе да им дете помаже у кући, а и богатији у селима, |