Učitelj

%

слово „п“ 2 — Ко би умео бољег — Позвати њих неколико. Устаните сви ! Узмите писаљке у десну руку. — Прегледати да ли је сваки узед

лепо (правилно) писаљку. Командовати, да по тавту неколико пута напишу слово „п“ у ваздуху: Извадите таблице! Напишите на вашим таблицама слово „п“. – Ићи од ученика до ученика, прегледати п поправљати. та још“ једно „и“. И још једно, п још једно. Чиме је написано ово слово на. вел. табли — Кредом. Можемо ли га још чиме писати — Пером. Можемо ли још чим, — Плајвазом и писаљком. Па како се зове овако „н“ (рукописно). Имали какво друкчије „Пе осим овог писаног 2 Ево ово је штампано „п“. Ставити на столац а ако се може и на таблу велику поред писаног да их боље лакше упореде. атати за разлику ова два слова. Како је ово „п“. Штампано. Да ли има још где штампано „и“ 2 — (Има у „Буквару“). Извадите „Буквар“. Преврните седам листа. Шта сте нашли сад у „Буквару“ 2 Перо. Узмите то перо и пишите! Не може. А зашто не може г Ово није право перо. Но та је тог Слика, насликано, исписано перо. Личи ли оно на право иеро 2 -— Личи. Шта имате испод слике пера — Имамо псппсане редове. Каква бу вам слова у првом реду = — Писана, А каква су у 1 Штампана. Које вам је прво словоу првом реду 2 „П“. А које у другом — И у другом је „п“. Какво је оно „п“ у првом реду А какво је у другом редуг — У чему је слично писано „п“ са штампаним 2 — А у чему су различни 2%) Кад је ово утврђено, онда долази писање речи у којима је глас „п“, После писања долази читање. Б. М. Вукићевић

„учитељ.

МОЈЕ СЕЛО ДЕКЛАМАЦИЈА ЗА 11 РАЗРЕД ОСНОВНЕ ШКОЛЕ.

Увод. — Декламовање је говорна вештина спојена с покретима тела (мимиком). Њиме се представља садржина и намера песме помоћу говора, наглашавања, изражавања душевног расположења, које се описује

Ж) Замишљам да ву деца још у првим предавањима упозната за пређеним писаним упоредно са штампаним словима. По овоме има два начелна — гледишта. Меки остављају штампана, | пошто сврше сва писана као у Чутуриловом буквару. Пу како је ово непрактично, т. ј . узалудно вршити два посла место једног, то смо се држали оног првог начина, као што је буквар Јовићев и Блатојевићев, Ко предаје по првом буквару неће предавати из овог предавања последњи део о штамнаном „п“.