Učitelj

ПРОСВЕТНЕ БЕЛЕШКЕ – 605

нашње време Говорио је о задаћи наше народне школе, коју пма у служби народне пдеје. Го: ор је трајао око 12 минута, и учинно је добар утисак на слушаоце После говора ученици и ученице декламовали суп певали одабране песме.

Сад су у овој новој школској згради смештене све некадашње дорћолске п јалијске основне школе, и по 1 приправни разред за мушку и женску јеврејску децу. Ове године зида се овака осн шк и у Палилули.

1.

ж

„Тежак““) орган српског-пољопривредног друштва у своме 49 броју од 5. децембра пр. г. донео је ову белешку:

„Учитељи у служби пољске привреде. Господин министар просвете упутио је главном одбору „Учитељског удружења“ писмо и тражио, да му одбор у име учитељства изради целокупан пројекат законски о уређењу основних школа, с погледом на досада стечено искуство. Главни одбор увиђајући да је ово тежак посао и да треба да у овом раду участвује што више п што бољих учитеља: позвао је скоро понајбоље п најпскусније учитеље пз Србије. Тако сакупљени учитељи са Главним одбором саставили су пројекат п предали га г министру. При прављењу пројекта учитељи су имали на уму п све користи, које може народу дати оспова школа, па нису заборавили ни на пољску привреду. У пројекат је унесено да свака школа треба да има и школску башту, и да та башта треба, да је што рационалније обрађена, п да башта буде обрађена пи засађена воћем или лозом стављено је сталним надзорницима у дужност, да при прегледу школа и на школ. башту особиту пажњу обрате. — Шри обрађивању баште, многи су учитељи говорпли да нарочиту пажњу треба обратити на околапу у којој је школа Баште ове биле би мале огледнице за околпну у којој је школа, дакле веома корисне. И на летошњој учитељској скупштини а приликом расправљања теме „О положају учитеља“, говорепо је: како би школовање у учитељској школи требало повиспти; како би требало да учитељска школа даје и што више знања пз пољске привреде; како би код учитељске. школе ваљало пмати и опитно поље, на коме О: учитељи изучили и практично све оно, што пм се у школи као теорија предаје пз пољске привреде

За овакав рад нека је част учитељима Србије!

Да поменемо шта би још могли учитељи учинити по напредак пољске привреде:

1, Да пораде у својој околини да се што више распростре п чита лист „Тежак“ који издаје „Српско пољопривредно друштво“, а у „Тежаку“ има увек обилате, одабране а разноврсне садржине и у њему су заступљене све пољопривредне гране

2 Да у својој околини агитују за осипвање пољопривредних поддружина, које имају веома јак утицај на унапређење пољске привреде.

8 Да наговарају привреднике те да ови склапају удружења, за заједничку набавку савршенијих справа

4 Да допсују „Српском пољопривредном друштву“ о сваком корисном предузећу и о сваком постигнутом успеху у приврели. своје околпне.

5. Да писменим привредницима препоручују сва издања „Српског пољопривр. друштва“ како би се ова у маси што више распрострла Н

#) Ова белешка није могла пре изаћи због нагомиланег материјала.

УЧИТЕЉ 40