Učitelj, Jun 15, 1895, page 58

958 КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

дан туђ. Ја сам баш та два изабрао због тога, што је онај туђи из првог доба ђачкога учења писању, кад се учи азбука, а онај други је из доба кад се већ добро пише.

Оба ова прописа шаљем Вам с молбом да их снимите или · копирате и штампате уз ово писмо у „Учитељу“, као карактеристику нашега учења писмености под Турцима. Оригинале за држите у збирци овакве врсте „Учитељскога“ Удружења“. Нека се нађу, неће можда бити на одмет!...

Ради штампања могао сам Вам послати оба прописа у препису, али ја мислим да је боље снимак изнети и данас пред српске учитеље, а и доцније пред оцењивача материјала за историју школовања у Срба, јер се овако могу уочити сви карактеристични знаци прописа онога доба, као што су формат, облик слова, облик прописа, материјал и тд

12 Јула 1894 г,

Алексинац ВАШ ПОШТОВАЛАЦ, Тих. Р. Ђорђевић ПРОФЕСОР.

књижевни НРЕГ ТЕ И

——

Реферати о педаг. листовима. Школски лист. Излази у Сомбору месечно један пут Издаје и уређује Никола Ћ. Вукићевптћ. Година ХХУМ, Број 5., 15. Маја

1895 год. Садржина: Седница високосл. школског савета. држана у

Срем. Карловцима 25 Априла 1895. — Частољубље у служби васпитања — Када и како се има започети религиозно васпитање младежи — Илустрације у школским књигама Некролог —

Школске вести — Разно — Упражњена учитељска места — Нове књиге и листови,“ | Частољубље у служби васамлања Из Акерманових "Не дагошких питања“ саопштио Ал. Марић (Наставак). — Свечаности школске са заједничком радошћу, гимнастичке игре са заједничким напорима и др. прилике могу да "послуже васпитачу, да помоћу њих, а полако и поступно, образује код све деце осећање заједничке части и да ову развије до за-_ једничке савести, која ће челичити савест сваког појединца. Још |

|