Učitelj

320 ГРАС НИ К

велику вазлику између нави Чеха у овом погледу. Још у некосастанка, зборских изнеће г Путниковић и даље о тамошњим школама, а доцније штампати опширнији извештај томе.

Предавање је било добро посећено. Сем учитеља и учитељице били су и ученици Ј11 год. учит. школе,

Захваљујући г. Џутниконићу на труду и раду, надамо се да ће идуће седнице бити посећене и од стране грађанства, који би, у интересу уређење наших школа, требали да чују како су уређене школе вредног братског нам народа.

ж

Замазивање школских прозора. — Често је потребно да се по које школско окно на прозору замаже, те да мимопролавећи не сметају пажњи ученика при настави. Ово замазивање бива обично истуданом и у води размућеном кредом, кречом или се просто артија прилепи. Најчешће се не чини ни једно од тога. Оставе се прозори чисти, те деца за време предавања сваки час погледају напоље. А то разуме се смета при настави. И за то је често потребно замаглити чиме доња окна прозорска. Али замазивање како се код) нас обично чини, није добро. Ми износимо један много бољи начин.

Ваља узети у апотеци мало горке соли (глауберове соли) па св то размутити у пиву тако, да буде довољно густ раствор. Овим раствором треба намазати стакло с обе стране (маже се обичном крпицом каквом). За неколико минута стакло ће се осушити, а по њему ће бити врло лепи кристали горске соли налик на оне кад се влажни провори замрзну.

Овакво замазивање боље је од сваког другог зато, што пропушта светлост, не замути одвише прозор, а опет се кроз њега не види напоље ни с поља унутра. Сем тога, овако. замазивање и лепо изгледа, а не стоје скупо. За 10 пара горке соли и чашица пива довољно је да се замаже 10—15 прозорских окана. И за домаћу потребу можемо препоручити овај начин замазивања прозора или стаклених врата. - Де

%

„драло“ пољопривредни лист што у Софији на бугарском језику излази. доноси ову белешку, коју је вредно да прочитају и читатељи „Учитељ“еви:

„Министарство народне просвете одавно увиђа да би требало уредити школске баште код сеоских школа. !

2