Učitelj

ЈЕДНА СМЕТЊА ШКОЛИ

Између многих ствари о којима се брине среска власт, она је још позвана. да води бригу ио'школама у свом подручном срезу; а на име, да настојава, да се све школе снабдеју најпречим потребама, без којих школа не може ни дана опстати, као и да се сва наређења, која се на школе односе, тачно извршују.

Таква наређења односно школа излазе сваке године, и то доста строга, али сеипак врло тешко извршују, и врло често остају „мртво слово на хартији.“ Узрок је пак овоме, што среска власт не обраћа довољно пазење, да се свако наређење у свему и изврши, него се само „строго“ нареди и на томе остане.

Виша власт на пример нареди што год одборима школским преко среске власти; среска власт спроведе то наређење преко суда општинског одбору школском с речима: „да се у свему по том наређењу поступи, у противном одговорно лице узеће се на одговор и строго казнити.“

Али шта бива, ако се овакво наређење не изврши г Да ли ће ср. власт „строго“ казнити одговорно лице2 Ретко кад ће га, узети и на одговор, а од „строге“ казне нема ни помена. И онда није ни чудо што ће то одговорно лице — примивши такво наређење — рећи: „Е, па власт не може да моли, него наређује, али није нужно, да се то баш сад изврши, може се мало са тим и причекати.“

Доста је само, да власт нареди, да се у свему поступи по наређењу; а да ли ће се заиста поступити по наређењу, о томе се слабо води рачуна. И кад се овако лабаво пази на извршење појединих наређења, јасно је, за што многи председници и одбори школски не набављају ни најнужније потребе школске, а да снабдеју школу са свима наставним средствима и препорученим књи-