Učitelj

ШКОЛСКЕ КЊИЖНИЦЕ 587

гла би се очас оживети једна установа, која би, нема сумње као врло корисна у брзо показала лепе ресултате.

Готово ни један културни народ није без овакве или сличне установе, а у једном од прошлих бројева „Учитеља“ г. Путниковић нам је изнео, како велику вредност полажу чешки учитељи на ову установу, па је изнео начин, којим сеони служе за одбирање књига“ из своје књижевности. Све је то доказ да је ова мисао сувремена и неодољива, и да се свако оклевање на овом послу не би могло ничим правдати.

У нас у последње време већ није реткост чути, како наш сељак не уме да догледа праву вредност школе, већ да је, ма и по изузетку, сматра као некорисну и натурену. Он, који све ствари гледа сувише с практичног гледишта, налази да школа не правда све оне жртве које се на њу чине.. И акоон ни по чему нема права на овако оштар суд, ипак је наша дужност да ове старовере разуверавамо тиме, што ћемо их замењивати новим и спремнијим нараштајем, који ће стећи уверење _да је од школе имао истинске користи, па ће онда и он школу радо штитити и унапређивати. А да би оваква једна установа правилно изведена и паметно примљена, поред осталих поправака, знатно припомогла да се на осно погледа као на живо врело целокупног народн апретка —- мислим да је ствар толико јасна, да у томе никакве сумње не може бити.

Ј. ПБ: ЊЕ: