Učitelj

698 ПРЕД ХЛУ УЧИТЕЉСКУ СКУШШТИНУ

све стојп до згодних прилика, наше умешности и вредноће да заинтересујемо грађанство, које би српском учитељству јамачно притекло у помоћ при зидању дома.

На завршетку напомињемо, како смо овде изнели само начелне одредбе овога пројекта, без којих он не би могао постојати и које чине суштину његову. Све пак остало подлежи промени. Већ су многе одредбе овог пројекта у Глав. Одбору замењене другима, али то су детаљи, о којима, ми не мислимо говорити и који могу бити замењивани и бољим и практичнијим одредбама, само ако се не косе са рачунском страном целог посла, и начелима у опште изнесеним у пројекту. Али и сама рачунска страна може се преиначити донекле. Тако нпр. са више страна допиру нам гласови, да би требало повећати издржање породицама. Против тога нема нико ништа, само што би у том случају морали повећати и цифру улога у истој сразмери и, посао је готов. Тако од прилике стоји и са другим мање важнијим изменама.

Коментаришући овако цео пројект, желели смо да многе необавештене другове упознамо са начелима на којима је заснован и тим их јаче заинтересујемо за целу ствар. Цео досадашњи живот и рад нашег Удружења одредио је већ унапред правац, којим ће и у будуће. грести, и који је у овај пројект унесен. Постављати сада Удружење на, неку другу основу, која може изгледати веома примамљива, али у истини несолидна, значи срушити целу зграду, коју су засновале и подигле паметне главе, вредне руке и истински пријатељи Удружења. Тај би акт био веома лоша сведоџба свести, па ако хоћете и морала, садашње генерације, која мисли да ће усрећити српско учитељство, ако га скрене с правца којим је до сада ишло и упути

новим правцем.

ж

Другови, на скупштину у Крушевац ! Обраћамо се поглавито оним друговима који су ре-