Učitelj

966 ПРОСВЕТНИ прРЕГЛеД

ли се могу понова примити у службу г-ђе Персида Шолајићка и Милева Шљивићка, бив. учитељице, 4. Умољен г. Андра Стефановић, проф. Вел. Школе, да оцени рукопис г. Ник. Б. Несторовића ;0 грађењу школа.“ 5. Умољени г. г. Стев. Веселиновић и Ђока Ивковић, да прегледају књигу „Наука Хришћанска« за ПГ р. осн. школа од Аранђела. Дмитровића. 7. Умољен г. Љуб. Миљковић, да прегледа и оцени дело „Александар Хумболт» у преводу г. Мил. Чабрића. 7. Према рефератима г. Луке Лазаревића нису уважене године службе г.г. Милораду Поповићу, Кузману Јовановићу и Вићентију Марковићу, за које су молили, а уважене су године службе г. Вуку Иванићу иг-ђи Косари Иванићки. 8. Прочитан реферат г. Андре Гавриловића о делу „Хаџи-Ђера«“ од Д. Илића и решено, да се исто дело откупи за поклањање ученицима основ. и нижих разреда средњих школа.

"Стални надзор у сен. школама нашим. И данашњи г. министар просвете намерава да уведе у наше основ. школе стални надзор. · Тога ради обратио се је он Главном Одбору Учитељског Удружења, за мишљење о истом, и Главни Одбор у неколико својих седница претресао је то питање сам за се,а и у конференцијама. на које су били позвати сви учитељи београдски и неколике учитељице и своје мишљење о томе поднео је г. Министру просвете 23 нов. тек. год. Овај корак г. министра којим се обратио учитељству нашем ради мишљења о најглавнијем питању које засеца у битне интересе наше школе и учитељства за сваку је похвалу и на истоме се може само г. министру честитати, а учитељство српско биће вазда захвално на овој високој пажњи.

Мишљење о увођењу сталног надзора у основ. школе није нова, ствар. Потребу сталног стручног надзора изнео је још Коменски у ХУП веку. Овај славни педагог увршћује надзор на прво место у унутрашњем уређењу школ. живота. Колико је год важно по његовом мишљењу добро уређење школе и снабдевање потребним плановима и распоредима, у толико је још више нужно тачно извршивање свега оног што се прописује. Може се и нехотице од стране наставника радити противно ономе што се наставом хоће да постигне може се нерадњом наставника осујетити сваки успех и читаве генерације упропастити. Може се и најбоља воља, спрема и таленат разбити о сметње и неприлике, које сналазе школу и учитеља. ( тога је нужно да се нађе нека спона која ће регулисавати све те односе и отклањати све што смета правилном развитку школ. живота.

___Та спона, која везује школу и остале чиниоце који утичу на њен живот и развитак и тај регулатор свих односа, јесте надзорник.

У