Učitelj

ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД 9141

престано стоји на висини. Има путева, господо, на којима учитеље сриске чека срећа, благослов и признање од свих и свакога, а тај је пут узвишени, мирни и плодоносни културни рад. Учитељи срписки треба да однегују и да васимтају нов нараштај, слободан од навика и заблуда данашњета нараштаја, који ће Србију да поведе путем среће и благостања“.

Мишљење Гл. Одбора Уч. Удружења о сталном надзору које је поднесено Г. Министру просвете и цркв. послова. — Господину министру просвете и црквених послова. Главни Одбор Учит. Удр. сматра као дужност да г. министру на првом месту изјави захвалност што се Учитељског Удружења сетио и питао Главни Одбор за мишљење о сталном надзору, који намера завести у нашим осн. школама.

Главни одбор на неколико својих састанака расправљао је питање о сталном надзору, а на двема консеренцијама, на које су позвате и неколике учитељице, расправљао је то питање и са свима београдским учитељима, па је у споразуму са њима одлучио, да се г. министру о сталном надзору изјави ово:

Стални надзор био би бољи од садашње ревизије само у том сључају ако би се за сталне надзорнике постављали људи, који скроз шознају основну школу и њене потребе. Такво је мишљење руководило скупштине Учит. Удружења, када су одлучивале да ће завођење сталног надзора бити боље од садашње ревизије, и ако не би тако било, не само да стални надзор не би био бољи од садашње ревизије, него би од ње могао бити још и гори. Несумњива је истина да основне школе и њене потребе најбоље познају они, који су се специјално спремали да у њој раде и које су под њеним кровом више година одлични радници били. Према томе Главни Одбор мисли да би стални надзор био бољи од садашње равизије само под овим погодбама. : ·

1. Ако би се за сталне надзорнике постављали они, који су били у нашој земљи одлични стални учитељи најмање 5 година, па после отишли и довршили овде или на страни више школовање у педагошком правцу.

9. Ако би се за сталне надзорнике постављали учитељи, који су свршили Учит. Шкољу с одличним или врло добрим успехом и били најмање 15 г. стални учитељи, али да им за то време резултат показује одличну оцену у раду. Бојазан, да је незгодно да „раван равноме“ старешином постане треба са свим да отпадне, јер за то не постоје никакви озбиљни разлози. У осталом ово «раван равноме“ помиње се само код учитеља и то само с тога, што учитељ не мења годинама службе свој положај и назив учитељ него се тако зове и