Učitelj

924 _ призжевно с

за овима долази Књижевни преглед и на послетку Ковчежић.

у Књижевном Прегледу пропраћене су све новије појаве у нашој педагошкој књижевности. Од педагошких листова пропраћени су « Учитељ“ и «Наставник». Ма да се «Архив» у гаввном доста повољно изразио о «учитељу» ипак му је дао неколико и неоправданих замерака. Референат «учитеља» заборавља да «учитељ» није ни покренут у цељи да ради на унапређењу науке него: ла задовољава с једне стране потребу своје чи"талачке публике, учитеља, износећи им ресултате педагошке науке и ње них помоћница, пропраћајући појаве сувремене педагошке литературе и овде и на страни, и дајући методична упуства за предав. појединих васпит. пред. у основној школи, 3 с друге стране, да одговори потреби Учитељ. Удружења чиј је он орган и коме је поред материјалне потпоре својих чланова једна Од најславнијих задаћа да утиче на интелектуални и морални развитак својих чланова, сем тога «Учитељ», као орган Учитељеког Удружења је место на коме ће учитељи окушавати своју умну снагу и вежбати своје силе, износити своје погледе на науку и живот, прибирати искуство, примењивати оно што су у школи творно учили на живот васпитанике, а поред тога и радити на унапређењу својих школских и сталешких интереса.

у Ковчежићу је рад установа, друштава, законодавства, беседе и предавања, статистика, разне белешке, личне вести и т. А.

«Архив» ће излазити у свескама Од 8—-10 штампи. табака. Четири свеске чине целину. Цена је свакој свесци 2 дин.

Препоручујемо га нашим читаоцима. –

Наука хришћанска, за ученике и ученице П1 разр. осн, школе. Друго поправљено издање. Написао Раша Митвовић, учитељ. Београд 1897. Цена 30 д. п.

Упбеника за Науку хришћанску у осн. школи било је до сада најмање. Све потребе у томе предмету подмиривале су књиге Јевр. Илића, номе се као стручњаку у тој ствари није ни хтело конкурисати. Међу тим, било је потребно п те љегове уџбенике, бар оне за Џ и Ш разред, у којима се изискује сем просто наведене библиске приче или житија, и извесно методичке обраде, контролисати и оценити педагошку вредност. . Илићева књига «Наука хришћанска» за, Ти П разред, која је тек од пре две године, колико се сећамо, сведена од опширвог и тешког уџбеника за П раз. у кратак, јасан и методичан уџбеник са сликама, за оба млађа разреда, — заслужује пажњу и препоруку за разреде, којима је намењена. Ну «Христове приче и беседе» за Ш раз. од истога писца већ су неподесније за циљ, коме теже, јер су то приче и беседе са сувопарним и кратким поукама. Уз то и поступност у реду, којиж приче и беседе теку

није изведена како би требало.

Пре неколико година покушао је наш друг Ј. П. Јовановић са кљижицом исте врсте учинити Христове приче и беседе деци што разумљивијима, но он је опст упао у опширност и Филозофирање. Књига Раше

Митровића, коју ћемо овде приказати, дело је те врсте треће по реду и доживело је већ друго издање.