Učitelj

КЊИЖЕВНОСТ 909

КЊИЖЕВНОСТ

А). РЕФЕРАТИ

р) О ДОМАЋИМ КЊИГАМА Буквар за основну школу, написао Мих. Јовић, учитељ. Издање Српске Краљ. Државне Штампарије.

Већ је крај школске године. Наставници осн. школе су довршили своја предавања. Они који су радили целе године с новим букваром имају већ ресултате свога рада пред очима и могу изрећи свој суд о истоме. Сматрамо за дужност да о овој појави и сами изречемо свој суд. Буквар је књига што иде пре свих књига. То је књига којој је задатак, да наше младе нараштаје уводи у област наставе. ·

Деветнаесто столеће је век напретка; оно не трпи застоја нигде а најмање на пољу јавне наставе. Оваке побуде без сумње су изазвале и потребу писања и издавања овога новог буквара.

Ну баш за то, што је буквар прва књига, која младеж има да уводи У друге књиге као и у област опште наставе пи што од његове каквоће у велико зависи и сам успех исте наставе, дужност нам је, да га просветним чиниоцима нашим прикажемо по његовој суштини.

Овом својом суштином нови је буквар изазвао потребу још више узгредних додатака и списа, који су његови битни делови или су упуства, за његову примену.

За то ћемо о овом буквару и о његовим деловима и говорити оним редом, којим су удешени за практичну примену у настави. Ти разни делови јесу ови:

1. Словарица з» ученике основне школе;

2. Лепезаста свешчица купона на картону, са појединим писменима, азбуке (у облику лепезе), за потребу шчитавања; Е

3. Буквар за основну школу;

4. Припрема за предавање буквара;

5. Упуство за предавање буквара;

6. Читанчица за Г разред осн. школе. ,

| Словарица за ученике основне школе, написао Мих. Јовић, учитељ.

Пре свега ваља начелно расправити питање, шта је то «Словарица» и каква јој је примена стручном науком одређена у послу школске наставе;

При настави у почетној писмености ништа није теже, него почетнику дати јасна појма о томе, како се цео наш много сложени говор састоји тек из неколико гласовних елемената. Ово је понајтежи а уједно и најважнији део наставе у чигању-писању; 4 ако смо почетнику дали довољно јасна појма о говорним елементима, онда је после довољно детету дати писмене знакове за ове елементе п увежбати га у њину спајању у склопове речи, па је главна тешкоћа у настави читања свршена.