Učitelj

200 РАСПРАВЕ ПИ ЧЛАНЦИ

СТВАРНЕ ПОГОДБЕ

ЗА

ПРИМЕНУ ОЧИГЛЕДНЕ НАСТАВЕ НАШОЈ основној школи

Биће томе скоро 30 година од како је учињен пресудан корак да се у нас уведе педагогика, а специјално њен методски огранак очигледне наставе у основној школи.

О том ће свакојако стручњаци имати прилике писати о свима појединостима на. које ми не можемо претендовати. Ну, било да се то пише сад или доцније, свакад ће бити стално изнесено питање на видик: шта је и колики успех од тога увођења за наше прилике% Али, лишавајући се тих претензија, ми осећамо дужност као вишегодишњи настав_ник, књижевник, своје уверење да! Педагошке поуке морају крчити себи пута свуда где је школа, где се учи и наставља. Оне су данас овладале основном школом, а спремају се да то учине и са средњом и са В. Школом.

Учитељи наших основних школа већ давно издају и уређују свој орган „Учитељ« у којем се стално расправљају педагошко-методска питања из живота туђих и наших школа, а наставници средњих школа својим „Наставником«“ раде на сличном задатку за средње школе. У њима видимо центре који прибирају и расправљају разна школска питања са тежњом, да то утиче на дух и живот наставе и школе код нас.

И постављено питање би дакле имало за задатак да постигне неке практичке смерове у животу школину. У његову решавању ми смо ради ближе упознати узроке који се могу назвати пре одречним погодбама за примену методе очигледне наставе, за тим једну специфичну погодбу, која се такође по изгледу противи тим методама, а лежи у индивидијалном карактеру народа и нашег подмлатка.

; 5 У

“ 5