Učitelj

238 : ~ | школско КРЕТАЊЕ У СВЕТУ

Бир ___________---_

пао као жртва науке,: „Појава ових учених жена јесте пример, који посрамљује ово опште незнање, које би из предрасуде своје желело да створи један варварски закон за другу половину рода људског. Ну при свем том, ови сурови векови имају у том погледу нешто више од векова; који су напретком блистали. Јер у тим суровим вековима, ипак нису људи присвајали себи искључиво право на знање и мишљење, но су сматрали да би се тиме вређао и понижавао пол, ако би се на њега гледало само као на лепо цвеће, коме је једина. задаћа, да задовољава очи. Жене су тада тежиле истоме циљу, коме и људи и још нису ни помишљале. да је ради постигнућа њиховог полног савршенства довољно, да се допадну и да заносе“.

Време крсташких ратова као епоха високог прегнућа духа и ума, није остало без утицаја и на женскиње. Бернард, из Клервоа вођаше приписку са многима од њих, и из њине средине истичу се многе духовите личности, као н,тр. 08. Хилдегарда. Ну на развиће стања школпна таково, ма и опште, религиозно расположење, није

имало никаква утицаја. (НАСТАВИЋЕ ФЕ)

школско КРЕТАЊЕ У СВЕТУ

ЕНГЛЕСКА

Летњи збор учитеља за 1898. у Лондону. ( овом збору, који приређује лондонско друштво за усавршавање учитеља, и који се обично држи у Оксфорду, било је наговештаја, у Учитељу од прошле године. Збор је у вези с предавањима, и ове године држат је од 30. маја до 11. јуна у Лондону. Ако се раније имало на уму нарочито користи, које даје за такав збор духовна атмосфера. једне универзитетске вароши, те се с тога збор и држао у њој (Оксфорд). то је опет овога - пута било исто тако тачно гледиште, да се он одржи у Лондону, који, као светска варош, пружа све оно, што у научном књижевном, уметничком и политичком погледу има јоши више подстицаја и занимљивости — можда веће него и сама пре-

у давања. А врло се срећним показало и то, што се при утврђивању програма имало на уму, да се теоријском обучавању што више ковисти створи од обилног очигледног материјала, који учесницима збора у Лондону може стајати на расположењу. Но и ако је место било повољно изабрато, то се као не би могло рећи и за време, | што се парочито у томе показало, што није било много учесника | учитеља из других земаља, као што би то било, и каб што то иначе бива, кад се збор одржи у време школског одмора. Тек ипак ово

и:

у

ара ај вена ниан