Učitelj

704. РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦ

радом, нашим заузимањем и нашом речју, да се те измене крећу у правцу истинских и неопходних потреба нашега народа. А прва је потреба писменост, но не оваква као што је данас, и која то име не заслужује. Не допуштајмо, да наше министарство просвете расписује награде за расправу: како да се писменост прошири и утврди само зато, да се сутра дан по издатој награди писцу нико не подухвата примене тих начела у практици, где једино могу бити од користи. Јер само „расправљање“ није једино циљ, већ примена тих начела...

Друга потреба наше осн. школе је васпитно-просветног значаја, а та је: неки делови Науке хришћанске, Зем-

"Љописа и наше Историје, што ће служити као обележје

нашег националног характера, и, познавање природе Србије и српскиг земаља, главних претставника биљног, животињског и минералног света, с нарочитим погледом на њихно култивирање у опште, и у неким крајевима, посебно...

Трећа је потреба, увођење рада у школу, но не само помоћу књига и писмености (јер се ова засебно истакла), већ помоћу практичне примене.

Четврта је, општа потреба: сузбијање настраних погледа на Ручни рад и Пољ. привреду, и разумевање потреба и правилног завођења тих предмета у оен. школе, да се не би школа заплела у коло, које би је у претераним жељама изнурило и онеспособило за сваку снажнију акцију...

Останемо ли равнодушни, школа ће и даље лутати

без компаса по океану разноврсних задатака који ће јој

се наметати. А то лутање биће врло скупе беспослице, у чијем ће се мору расплинути стварне задаће школе и нашег опстанка...

На пдсао, другови! живот је наш пун борбе и рада за Отаџбину, за мајку нашу Србију!

Сремчица Чедомиљ М. Тодоровић учитељ

|

--- А

==

а