Učitelj

Узмимо да учитељ заиста има свуда дан орања земље, и то добре земље. Колико је њих у приликама да га ураде тако, да им он даје један део исхране2 Свакако, врло незнатан број. Пођимо даље! Свака школа и данас поред себе мора да има башту. Опет рачунајмс, да је земља врло подесна и даје добар приход. Ако она сада постане званична „школска башта“, према предлогу г. Миодраговића одоше сви приходи другоме, само учитељу — ништа! Ако ли се опет садања башта остави учитељу а за „званичну“ нађе друга, онда ће учитељ под притиском законе одговорности уређивати ову другу, а по његовој, личној цароваће коров, ако није у стању да радну снагу плаћа, а већ данашњим школским „служитељима“ нека се и не обраћа за помоћ... Па, шта на послетку # — Кад учитељу треба ручак, онда корпу у једну а оскудни новчаник у другу руку па у село, изузев случај ако он у претераном идеалисању и не води бригу о тако ниским и „грубим“

стварима, као што је егоизам, који тражи задовољење телесних потреба...

Ученици би добивали по нашем мишљењу по нешто семења, калем-гранчица, примљених калема и разног шибљастог воћа (огроза и др.), и плода од ређега и њима непознатога воћа (малина и др.), а тиме би и они били задовољни. А у овој мери и досада су учитељи, бар већина, чинили, и ако су им ученици врло мало привређивали. Већину осталога имају ученици и код својих кућа па ако и није истога квалитета, те ће се оставити главном настојнику рада у башти, ономе коме је то најпотребније, — а то је учитељу....

у >

Обим, који смо напред одредили раду овоме, — испуњен је.

Другови !

Пред нама, као што видите стоје вероватне измене

у самоме задатку наше основне школе! Помозимо нашим