Učitelj

860 _ | РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

самог читања, што му је био главни задатак предавања, никако и не дође Овако исто питање могло би се поставити и ономе, који је имао да држи предавање о „последњим данима Христовим у ерусалиму“. Овако се ради само онда, кад се ради насумце, без компаса, без принципа. Да је деци казано јасно и отворено одмах у почетку о чему ће се говорити тога и тога, часа, свега овога. не би било. Не би га могло бити, јер би сам предавач био принуђен да одмах почне причати деци оно, о чему им је у почетку казао да ће говорити, а не би се којечим заносио....

Како ли стоји данас с овим у учитељским школама

То ће се видети из једног практичког предавања на јзитељском испиту од прошле године, и то предавања једнога од понајбољих ученика. Ево како то предавање гласи од речи до речи:

„Вук и човек,“ (ПРЕДАВАЊЕ ИЗ ЛОГИЧКОГ ЧИТАЊА УП РАЗРЕДУ ОСНОВНЕ школе).

|

Објашњавање непознатих речи и израза.

Знате ли ви децо“), како се зове она животиња што краде и дави кокоши (Ливица.) А како се зове мужјак 7 (Лисац). Шта је то ловац 2 (Човек, који иде да лови: зечеве, лисице, птице итд.). Чим их лови (Пушком). А да ли ловци увек пуне пушке куршумом 2 (Не пуне). Негог (Сачмама). — Има, децо, неких ловачких пушака, које се пуне тим ситним сачмицама, па може из једне пушке по некад да убије неколико тица, јер се сачме растуре на све стране. — Шта то значи, кад се каже „огрезнути

%) Интерпункција и еве остало није мењано, но је све онако како јеу предавању.