Učitelj

ФРАГМЕНТИ ИЗ МЕТОДИКЕ

о

потрчи на ловца, али овај тргне нож, па га ударимн с лева и се десна тако, да вук сав огрезне у крви, и урличући утече. Шта је ујо, викне лисац, како прође с човеком 2 Зло, не питај, зло и наопако! 'Га то ти је права. напаст! Најпре скиде неку цев се леђа, па дуну у њу, а мене обасуше врела зрна, у мало ми очи не прекоше. А кад му још ближе дођох, он извуче неко сјајно ребро, па ме удари два три пута, у мало лудо не изгубих главу. Ђежи, синко, без трага од тога напасника! Видиш, ујо, рече лисац, какав си хвалиша; не рекох ли, да бежиш,. али ти не верујеш, хоћеш сам да видиш; сад си видео“.

Тррема наведеном предавању кандидат је радио у школи, али ни он до читања није дошао. Исти случај као и она три што их наводи г. Миодраговић у својим белешкама ; исти случај као и онај с врапцем што сам га ја навео! Па је ли то предавање» Није, то није никакво предавање. Зар је то предавање, кад се некоме зада да. покаже пред стручном комисијом како ће учити децу читању једнога чланка у читанци, и он се вајно спреми и дође у школу па у предавању и не дође до читања > По којој се и по чијој се методици то ради, кад се деци при предавању читања једнога чланка на првоме месту 06јашњавају онако из ваздуха и теоријски непознате речи и изрази, без икакве везе са смислом текста из кога су произвољно узете те речи и ти изрази 2 Како смешни изгледају и ђаци и предавач, кад у највећој тишини стане“ предавач онако из небуха и без циља стављати питања :' Знате ли ви децо, како се зове она животиња што краде“ и дави кокоши —- А како се зове мужјаке — Шта је то ловац, — Чим их ловиг — А да ли ловци увек пуне пушке куршумом 2 — Него2 — Шта то значи, кад се: каже „отрезнути у крвг“ — За кога кажемо да је напасник 2 итд. Неће ли деца сама у себи помислити: шта је овоме човеку те скаче и лупа којешта ес брда с дола