Učitelj

912 __РАРПРАВЕ_И_Ч ЧЛАНЦИ

2) Народна школа треба да прима и слабо обдарену децу; но да би она показала ма какав успех сразмерно својим индивидуалним способностима, нужно је да се сам систем народне школе реорганише, а имено: место шест разреда установити осам, и у млађем одељењу смањити број домаћих задатака, број часова и број ученика у разреду.

3) За ону пак децу, која нису у стању да суделују у школском предавању по наставном програму, но која «се још не могу да уброје у слабоумне, добро би било да се установе нарочити разреди за малоспособну децу, у којима би се вршила споредна обука упоредо са предавањем у општој школи. Циљ је тих разреда, да спреме децу за школска предавања. (ја погледом на добивене резултате, деца, или се враћају у школу дотичне општине, или се воде у заводе за слабоумне.

Ради објашњења ове треће тачке треба да се примети ово што иде: Берлинско учитељско удружење у опште не сматра за прикладно уређење школа и разреда за слабоумну децу, већ одаје првенство оном васпитању њиховом, које се даје у нарочитим затвореним заводима, као што се то види из прве тачке. А што се тиче малоспособне деце, чије је слабоумље још под питањем, бер"тинско учитељско удружење жели, да се за ту децу установе само допуњујуће обуке, при којима највећи значај, по мишљењу референата, треба придавати основном и фином посматрању индивидуалности појединих ученика.

Препоручује се, да се ученици, којима је потребан нарочити надзор и контрола; из четири или шест суседних школских општина споје у једно одељење, тако звани пробни разред, па их поверити управи дотичних надлежних педагошких снага, која их пак поверава. потчињеном лицу свога рода. Свако одељење од 6—10 ученика мора се распоредити односно школских општина, како би деца