Učitelj

ОБУЧАВАЊЕ СЛАБО ОБДАРЕНЕ ДЕЦЕ 915:

АРА РА ОИ

после два часа приватног учења у пробном разреду могла сем тога, да према својим способностима суделују у неким засебним часовима главне школе, на пр.: на часу писања, цртања, гимнастике и певања.

Споредно или приватно учење треба у првом реду да има у виду постављање темеља за даљу наставу у школи; с тим циљем у пробним разредима треба да се: обрати пажња на поучавање у разговетном изговарању речи и реченица, на очигледно и елементарно учење рачуна. Ето таква организација, по мишљењу Хинтц-а, припомогла би да деца ма и мало способна, али никако слабоумна, тупоумна, што пре иду у заводе за слабоумне.

Тешко да се може одрећи корист од описаног наставног система. Зашто и ми небисмо створили што год, слично и не бисмо притекли у помоћ нашој деци пи нашим школама. Нема збора, то је ствар врло компликована и тешка; но кад органска болест тражи искусног лекара); тим пре умна немоћ деце може да се повери само искусним и опробаним педагозима, који воле свој посао. У таким педагозима нема недостатака иу нас, а од немања сличних завода, као разреде за обучавање мало способне деце, и заводе за слабоумне, пате деца и родитељи и васпитачи..

С РУСКОГ ПРЕВЕО Свет. 6. Поповић,

учитељ.

а а

Како се изводи данас, а како би требало изводити партију о гласовима у „Уводним веџбањима за читање“, или основа за Нови Буквар.

(СВРШЕТАК)

Овде нам треба знати још и то: да се цигло променом места у гласова, поред предњих речи може добити и толики број слогова, као на пример: шо, ис, шу, ас, аш, ма, а3, ез, зу, зи, ап, пе, пр,