Učitelj

858 „ _РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

Оваквих би примера могао навести безбројно. Али доста је и ово, те да се види, да ми грешимо кад из далека почињемо. Ми и време губимо и расејавамо ученике. А у нижим разредима деца се овако и заморе овим споредностима, те немају довољно снаге и прибраности за оно што је главно.

Ко из далека долази, уморнији долази. На дугачком путу пре се залута но на краткоме.“

Све ове речи под знаком навођења исписане су из поменуте књиге г. Миодраговића „Грешке угнастави“, која, се по своме постанку може сматрати каовнајновија књига ове врсте, у којој су прикупљене прилике што сада владају у нашим школама. Ове цитиране врсте јасно и очито говоре, без икаквог објашњења, да су прилике у нашим основним школама онаке какве су биле пре 25 и више година. Стари шлендријан „млаћења празне сламе“ одржава се и данас у основној школи као и пре. Или: зар онај, што је имао да предаје о последњим данима Христовим у Јерусалиму, не личи у свему на онога, што је имао да предаје о Александру Великом 2 А онај, што је имао да чита чланак „Не мучите животиње“, зар он не личи на онога, што је имао да држи предавање о врапцуг

Није чудо никако, што се данас овако ради по школама. Кад учитељски кандидати могу држати онака предавања, као што их наводи г. Ј.М. у својим „Грешкама у настави“, у самој вежбаоници учитељске школе под надзором стручног управника и стручног надзорника за школски рад, онда шта је остало тим младим људима да раде, кад овако неспремни и неупућени отиду у четвороразредне сеоске школе 2!

Мисли г. Ј. М. изнесене у одељку под 6. под насловом „Казивање у напред о чему“, који смо ми у целини горе цитирали, јесу у савршеној противности с мислима изнесеним у одељку под 5, коме је наслов „Почетак из да-