Učitelj

426 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

лама неби било мана и механизма, него би Бог и душа у нашој земљи текао мед и млеко...

Г. Марковић продужује: Није чудо никако, што се данас овако ради по школама“. А, и предавања о Александру Великоме, и о прослављеноме врапцу, и о злогласној ивтерпунк. цији и о страшним узвицима —- сви су ови наведени примери од пре „25 и више“ година! Откуд то сада, да се да: нас овако ради 2!

Ево откуд. Моја два примера наведена за „млаћење: празне сламе“ или „почетак из далека“. О домаћим животињама и (О последњим данима Христовим у Јерусалиму из новијега су доба. Они су из предавања ученичких у учитељским школама. И зато г. Марковић вели: „Кад учитељски. кандидати могу држати овака предавања, у самој вежбаоници учитељске школе под надзором стручног управника и стручног наставника за школски рад, онда шта је остало тим младам људима, да раде, кад овако неспремни (2) и неупућени (!) отидну у четвороразредне сеоске школе 2!“ Доиста, мало чудновато. Ако г. Марковић није био „стручан“ управитељ, он је био „стручан“ наставник. И зашто онда да не зна, да код приправника може бити и оваких примера, кад им се приправе и за испштна и последња предавања пред испит не прегледају пре предавања“ ИМ зар у томе г. Марковић види „неспремност“ и „неупућеност“ и брине се: шта ће они иосле радити, особито у „четвороразредној сеоској школи“ 2! Не брините се, господине Марковићу. Они ће радити оно исто што и ми: они ће још у првој години рада свога видети, да не умеју да мере време и да према времену одмеравају посао, па ће брзо, веома брзо, скратити ово околи. шење и ове велике уводе, или, како сам их ја назвао у својој књизи, „почетке из "далека“. А беш се нарочито не бојте за „четворазредне сеоске школе“, јер ће их она најпре сачувати од свих увода

За овим г. Марковић завршује овако: „Да је деци казано јасно и отворено одмах у почетку о чему ће се гово- |