Učitelj

440) Зак РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

верства. Школа почива на материјалистичком учењу и помаже да се изагна побожност, и да се ауторитет цркве повуче испред ауторитета, државе. Христос је поверио својим апостолима да васпитају човечанство, и природно би било — по мишљењу писца брошуре — да наследници апостолски, данашње свештенство, управља школом и васпитањем, |

Писац овуђује обавезност наставе, јер одриче њену неопходноет. То треба оставити родитељима на вољу, јер на њима лежи одговорност за васпитање њихова подмлатка. Сем тога, обавезност наставе потпомаже социјалну демокрацију, те је крајње време, повратити цркви изгубљена права. -

_Вахтеви клерикалне странке у парламенту вороптн очни су у неколико тачака:

1) Основна је школа васпитна установа и у свакој те Н ској држави хришћанска васпитна установа.

.

2.) Ово васпитање треба да руководе ва оне ПИ исповести којој дете припада.

8. Религиозна, настава треба да заузме прво место у школи, и црква треба да руководи. овом наставом.

"4. Сва настава треба да потпомаже религиозном васпитању.

5) Сви наставници треба да се спреме у хришћанским учитељ ским школама, те да даду деци истинско хришћанско васпитање и поуче их у поштовању цркве.

Министар просвете и црквених послова показао је, да стање нросветно у Немачкој није ни мало опасно и револуционарно. Постоје 21,864 лица свештеног реда који надзиравају своје месне школе. Свуда у школама влада мир и негује се религиозна настава. Министар налази да је то довољно, и не може, при најбољој вољи, учинити да надзор буде више свештенички, но што је.

ж ж ж У

Од неколико година појачао је у Немачкој реформаторски иокрет, упућен против класичне наставе. У Немачкој има око 30 школа (22 у Пруској) организованих у овом новом правцу. Франкурт, центар овог покрета, има три такве школе: Гете-ову гимназију и школе. Велерову и Клингерову, и оне су, са гимназијом у Алтони, послужиле као образац свима школама ове врсте. Сем Баварске, све државне управе симпатишу овом покрету, па је и сам цар изјавио жељу, да види све школе реформисане у овом духу. |

на ааарнввлсе о са си-а за и о ава