Učitelj

592 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

Србији пи Српству двојица измислили две нове рачунаљке, један словарицу и то је све. Не зато што наша нација, није продуктивва, него што су наши наставници о том слабо раз. мишљали. Школски музеј ће их покренути и на тај рад.

Сем тога школски музеј може потпомагати да се наше школе снабдевају наставним ерествима и на тај начин, што се у музеју могу састављати нарочите збирке и вршити размена између наших школа, Н. пр.: један учитељ пошаље повише комада минерала и руда из околине своје, други с друге, трећи с треће стране, а од тога се саставе потпуне збирке за њихове школе, и сваки за послате минерале једне врсте дсбије збирку од разних минерала. Тако је исто и са.

збиркама другим.

Поред тога, школски музеј може посредовати у набаве“ љању наставних срестава и тиме, што ће давати обавештења о том где се шта и по коју цену може купити или наручити. _ По потреби, то куповање и наручивање може се вршити преко школеког музеја.

Све то може чинити наш школски музеј; а из свега тога види се да је нама та установа баш у толико потребнија, што ничега немамо, што многе ствари још ве знамо,и што у том погледу тек треба да се учимо и упознајемо, а немамо нигде на другом месту сем у школском музеју.

"Ето колике користи Србија може и треба да има од свог. "школског музеја, ето колико може ова установа да користи наставницима, школи и држави целој. А то је само трва корист коју ова установа пружа. За њом стоје још неколике друге користи, као што ће читаоци даље видети.

(СВРШИЋЕ ОЕ)

НИ аа К ра