Učitelj

549

Под 6.) у истој тачки тврди се да оцењивач „није добро схватио књигу, коју оцењује, јер су њој испуњена оба захтева која он ставља „па да помогне очигледној настави.“ “

Дакле, г. г. састављачи баш категорички тврде да је дринцић поделе грађе по год. временима у њиховој читанци задовољен! Такав цинизам зачуђава. Ми смо управо само усвојили мишљење референата Гл. Просв. Савета, међу којима је и један стручњак педагог и један учитељ. Г.г. састављачи нису нигде опровргли мишљење референата. Ћутање — одобравање. Међутим, гошово све што су референти казали против поделе градива у рукописној читанци, остало је неусвојено у штампаној књизи.

Да би се видело колико има истине у овом њихову тврђењу, ми ћемо — и против воље — цитирати садржај н. пр. првога годишњег доба у читанци („Јесен“). Ту су чланци:

„Кућа на селу“ (опис), „Тешка загонетка“ (песма), „Задруга“ (опис), „Кућни старешина“ (опис), „Народна молитва“ (опис. обичаја), „Деда и унука“ (песма), „Сан“ (песма), „Поздрав родитељима“ (песма), „Поздрав мајци“ (песма), „Не лакоми се“ (прича), „Пас“ (опис), „Два пса“ (прича), „Не дражи пса“ (прича), „Добри суседи“ (прича), „Лупеж и пас“ (песма), „У воденици“ (опис), „Извор, поток и река“ (опис), „Коњ и бик“ (басна), „Две жабе“ (басна), „Лисица и кокошке“ (басна), „Лисица и јарац“ (басна), „Рак и лисица“ (басна), „Бресква и јаблан“ (нар. прича), „Две ленштине“ (нар. прича), „Ветар“ (песма), „Врба и трн“ (басна), „Девојка и смок“ (нар. прича), „На брду“ (опис), „Брегови и равнице“ (опис), „Здравље“ (хигијен. поуке), „јесење вече“ (опис), „Збогом, роде!“ (јесења песма), „Сештембар, октобар, новембар“ (песма), „Јесен“ (кратак опис), „Слана“ (кратак опис).

лије од 85 чланака само 5 Тичу се јесени, а 80 Тичу се свега и свачега, само не јесени. Тако је мање више и у другим годишњим временима. Према томе, ту нема ни помена о каквом си. стематском груписању на основу годишњих времена, него је подела само номинална, те се њоме и не може помоћи „очигледној настави“, како г. г. састављачи тврде.

Г. г. састављачи тврде да је испуњен и неки други наш „захтев“, који служи од помоћи „очигледној настави“ Који је то захтев, из маших се речи то не види. Ми смо само тврдили да би системашско груписање чланака према принципу поделе на год. времена „веома помогло очигледној настави“, и друго што нисмо тврдили што би