Učitelj

860

· кад је Министарство нашло да је све то недовољно и да поступак при тражењу одсустава треба још каквој процедури подврћи нека му и буде, само што мислимо да сваки, распис треба да има хармоније са законом и да објашњава или поближе одређује оно што је законодавац извесном законском одредбом у закону тачно мислио. |

У овом распису који је подељен на 6 одељака у главном _ се излаже оно што је већ наређивано и излагано и у досадашњим расписима односно оцењивања разлога изложених у молби дотичног наставника и препоруке да се у томе погледу поступа што смотреније као и процедури којом би се изводило одобравање одсустава. Али имају и неке. новине. Прва је новина да наставници који се буду обраћали управитељу, односно школскоме одбору, за одсуство не могу тражити продужење истога у Министарству Просвете. Друга је да се пре уредно одобреног одсуства и предаје дужности заменику наставник не сме удалити из школе. и прекинути рад а трећа да се ни за време школских одмора о празницима а иначе, наставници не смеју удаљавати из места службе, ако нису прописним начином добили одобрење за одсуство, а тај прописани начин обележен је у тачци | расписа по којој су окружни школски одбори односно управитељи дужни најпажљивије оценити разлоге и без неодложне важне потребе не давати одсуства.

Ми не знамо какав је повод био наредби забране продужења одсуства у Министарству. Ако је то због каквих злоупотреба које су се овда онда можда случајно појављивале није то требало генералисати те да се и онај коме је збиља искрсла каква потреба за продужење осуства не може користити. Узмимо један конкретан пример. Неком учитељу потребно је било неколико дана осуства да дође у Београд и да се консултује код лекара о своме здрављу или здрављу ког члана породице. Ту му се укаже потреба