Učitelj

622

„Друго дете Павле није на један пут добило од оца 25 динара. „Петар је добио један пуш по 25 динара, а Павле није ни

један пут; то се у рачуну може друкчије да каже: да је Павле.

добио нула пута по 25 динара.

„Сад ви одговорите:

„Колико је то један пут по 25 дин.

„А колико је нула пута по 25 динара2 (Јесу 0).

„Колико динара има Петар2 (Има 25; јер је добио један пут по 25 динара).

„А колико динара има Павле» (Нема ни једног; јер није ништа ни добио; или друкчије је добио нула пута по 25 динара). „Колико је 0 пута по 25 динара»

„Сад да израдимо колико је:

| 29 105 „ба чим имамо прво да помножимо 252 „Колико је нула Но 10: 208 (ЕУ 0). Ову КУЛУ | пишемо у

производу. „ба чим сад имамо да помножимо 25>

„Шта је ово 1 што ћемо сад са њим да множимо 2 (То је једна

ин „Кад кажемо 1 пут 5 јесу 5, онда шта је то 5 што је изашлог

а је то 5 десетица» Где ћемо да га пишемог (На другом ме- ·

сту, јер се десетице пишу на другом месту).

| „Сад пазите даље: „Што је ово 2 у множенику > (2 десетице, или 20 јединица). „Колико је 10 пута 202 „У 200 јединица колико је стотина 2

„Дакле кад кажемо 1 пуш 2 јесу 2, онда су то 2 стошине |

и пишу се на треће место. „Према томе излази да је:

25:27 10250

„Брже се ради овако:

„0 се пише у производ. ! пут 5 јесу 5; пише. се у производ до 0. 1 пут 2 јесу 2; пише се у производ до 5 = 250.

„За колико пута ова 0 на крају повећава производ >

„Да није ове 0, би ли дно 5 било 5 десетица, и би ли оно 9 било 92 стотине2 : а

„Из овога видите да 0 повећава производ, и сваки број кад