Učitelj

805

Прве разлике ових бројева дају у другој и четвртој линији геометрике прогресије са обичним односом, који апроксимативно износи 2, но, прва и друга линија не дају оваке просте односе. Ако ово сравнимо са резултатима поновних репетиција у једном те истом дану, удоваљава се популарној пракси, која волије да предузме лекције у дозама сукцесивних дана, кад је уштеђено време око 1», него ли да продужи репетиције једног те истог дана, који показује добит само од '/љ а каткада и само '6 (глава УП). „Мајсторска“ метода учења језика Му. Ргепдепгаз!-а оснива се на овом принципу. |

Глава 1Х., последња, хоће да детерминише однос ретшенције (тубљења) напрама асоцијацијама, ипо су сшворене за време учења. Асоцијације; што су посреди, просто су аудитивне и с тога се разликују од значајних асоцијација, што их испитивао Инглез Гелтн у својим психометричким експериментима (Ргатсј; Сабоп, Тпотитев шио Нштап Еасићу, Гопдоп, 1882 стр. 199.).

Нашем је аутору морало много сметати да створи методу, којом би могао детерминисати асоцијацијоне карике његовог интрактабног материјала. Он је, наиме, из једног бесмисленог реда изоставио један или два слога. Према томе из поменутих верза он је могао образовати нове: рај ЈИ! ћиш, Кбдр та5 реисћ, ит. д., бај сот кбр, и т. д., бај ћиш таз гозсћ и т. д. Уштеда времена кад се сравни са учењем по све нових верза, означена је у постоцима оригиналног времена, што је неопходно било за напаметно учење, и може се изразити у овој таблици где римски бројеви дају број прескочених слогова а последња рубрика односи се на случај, где се задржао само први и последњи слог свакога реда; остатак је својевољно пермутисан. Број научених слогова беше 96, шест редова од 16 слогова; ови су се,могли поново напамет научити, кад су били непромењени са уштедом од 330 оригиналног времена. Утицај асоцијације показује више однос ових бројева нанрама тој фигури него ли напрама 100: некоји ће их можда утростручити..

Нове серије: У Уштеда времена: | ЕТ а а О П НА АЕ 7'0 НЕЗЗ И КАО КИ на МИА САО ЕРИ а о

ермулација у а. пи