Učitelj

486 УЧИТЕЉ

претопла одећа и одвећ меки кревети, оскудица у телесном кретању, спавање невине п незреле деце са родитељима, полни сношаји "родитеља у присуству мале деце, дуго спавање и дуго седење, дуго лешкарање у кревету изјутра у будном стању, прилике у којима се дете нервно раздражује, слушање бестидних разговора и читање еротичне литературе, целивање и голицање деце, вређање и убијање дечије стидљивости речју или делом, телесно кажњавање особито по голом телу; борављење у нечистом и поквареном ваздуху, слабо осветљени станови, непажња васпитача односно скровитих и сувише интимних дружења деце, разговори о полним односима пред децом, бестидне грдње и псовке, вођење деце у позоришта и на акробатске представе, прилике за посматрање полних сношаја животиња или чак и људи, неопраност дечијег тела и одела, дружење деце са децом која су морално пропала или која већ пате од овог или оног полног недуга.

Ш. 0 прераном сазревању и о свим облицима полних болести и аномалијама које се отуд јављају, као н. пр: онанија, цревни црвић (охупт!5 уетпиешал5) код девојчица, фимоза и баланопластитис код дечака; за тим о наследно оптерећеној деци и о полним аномалијама код њих, малоумна и блесаста деца и полне аномалије код њих, перверсне аномалије код женских (лесбиска љубав штрафа), перверсне аномалије код мушких, хомосексуализам и ТД.).

»

Напред утврдисмо начело, да лечити треба само болесне. Чим се дакле констатује да имамо посла с болесником који пати од овога или онога сексуалног недуга, било то за наступања пубертета, пре њега или после њега, тад нам је и време и дужност да помажемо. У том случају не само да неће бити штете, ако дете. обавестимо о убитачним последицама полне болести, већ је то у стању да буде спасоносно, само ако се свршава разумно.

- "Таки случаји су н. пр. при наступању пубертета и његових психоза. Децу, којој је запретила опасност, не обавестити о узроцима те опасности и о њеним злим последицама био би голем грех. Многа деца при уласку у доба момачког савревања подају се искушењима полног нагона без икаквог отпора и равнодушно само стога, што немају појма о величини зла; многу опет због полних грешака мучи савест и претеран страх те падну у 0очајање. Сувишно је при том улазити у анализу полних тајни; довољно је детету представити онасносност и сугеровати му веру у могућност излечења. То важи и. пр. особито за анонисте. Чим