Učitelj

456 учитељ

Задатке с десетним разломцима у већини задавати са наимеровањем; не задавати овако пет целих и петнајест стотих него 5 динара и 15 пара, или 5 метара и 15 сантиметара, или 5 кгр. и 15 Дгр. и т. д. Да би се уверили да ли су ученици добро појмили делове десете, стоте и хиљадите, тражити да прочитају 1,39 кад се више тога стави динар, товар, литар, метар, Кгр. и др.

Закључак. Распоред за изучавање рачунске наставе да буде по десетичним групама (а може се изучавати до 10 и број по бро)); прво упознати количине и бројеве у тој групи, па онда радити с њима наизменично по две рачунске радње сабирање са одузимањем а множење са делењем. Писмено рачунање изучавати после усменог. Ток предавања да буде прво: рад са стварним задацима на очигледним средствима, па рад стварних задатака без очигледних средстава, за тим рад са именованим бројевима, па рад са чистим бројевима и најпосле долази примена. Настојавати да у рачунској настави буде довољно очигледности, да се усмено рачунање врши и у старијим разредима, да задаци буду природни, практични, и да се среде по стварним областима, начелу концентрације и по-

ступности. (Наставиће се)

ИЗ ШКОЛСКЕ АДМИНИСТРАЦИЈЕ

М, Вујанац. па Шкопска преписка

Школа, као државна установа, упућена је на помоћ и сарадњу општинских и других државних установа, те међу њима постоји дописивање. Школа прима и шаље писма (акта), која управитељ. уписује у школске књиге и о њима се стара. Вођење школских. књига и писама зовемо школском преписком или администрацијом.

Прегледајући школске књиге и писма управитеља опазио сам да се школска преписка води различно, непотпуно а и погрешно. Од њене правилности зависи уређење и напредак школе и наставе уопше, а правилност њена условљена је познавањем закона школских и расписа г. министра просвете, па онда устава, кривичног закона, закона о таксама, о чиновницима и т. д., а ово и расписом је наређено да наставници проуче.

Данашњи наставници служили су (већином) под законима од _ 1882., 1898. и 1904. Доцнији закони потирали су раније па раси-