Učitelj

из школе И ЗА ШКОЛУ 508

не предвиђају ни један собичак за смештај наставних средстава. И један најпростији занатлија, постара се за склониште свога, алата, и један земљорадник има оставе за алате своје, само се у школама то не предвиђа. И ако се зна да је то једини услов за чување и прибирање наставних средстава. Јер кад човек шма где да, остави Поједине тредметае, он ће иг ревносније % прибирашњ. А ми у нашим школама шта видимод Угао од ходника заграђен за канцеларију у коју једва један сточић да стане. У другим школама нема ни тога, већ су учитељи принуђени да чувају наставна средства по својим становима. Али зато се са њима и играју њихова деца. Код једнога видите котрљају деца кугле с рачунаљке, код другог поцепали мапу. Код трећега разбила. топлометар ит,д. Ми вечито кривимо општине што нам не набављају наставна средства, а не кривимо себе, што више пута не сачувамо ни оно што су нам општине набавиле.

Школска изложба у В. Шиљеговцу 12. септембра 1910. год.

2) Ђачки радови. МИ поред лепих рукописа и цртежа ђачких многи учитељи не могу никако да верују себи да су у том погледу створили толики успех, који би се путем једне изложбе могао изнети на тапет. Тоје лично непоуздање. Друга је сметња рђаво снабдевање ђака цршаћим и писаћим малтерилалом, И напослетку трећа и најчешћа: ненормалан раб преко године. Али ми не замишљамо велике светске изложбе, где треба и по избору и каквоћи да се види шикшп денки већ о мањим и меснимћ Из. ложбама, које ће показати успех меснога рада. Од прилике, као оно на испиту, с додатком наставних средстава и месних реткости. Ђачки радови и ако нису сви лепи, кад се лепо и по плану распореде, чине ипак леп утисак.