Učitelj

502 УЧИТЕЉ

15—20 гр. из меса,

30—40 гр. у другом оалику

ЈУ. 1. Израчунај количину хране појединих средстава у току недеље! — Пореди их са нашим захтевом !

2. Посшави од прилике 10 довољних дневниг оброка! (Пут за решавање ових задатака природно је, да учитељ мора дати).

50—60 гр. масти

Сретен Динић, учит.

0 школским изложбама

Ми приповедамо очигледност на, све стране по школама, више него и један можда други народ, а мало старања показујемо да је остваримо где треба у оној мери, у којој она то заслужује. Други народи чине све могуће да очигледност примене и онде, где се без ње правилан рад не може ни замислити. Једна од тих манифестација, те тако важне наставне чињенице, јесте приређивање школских изложаба, које се иу другим гранама љуцке радиности сматрају већ, као неминовни и нераздвојни чиниоци. Зашто се оне тако мало, или ни мало огледају у нашим школама, то се не може оправдати само овим разлозима: 1) што се изложбама не придаје тако велика васпитна важност, коју оне имају, 2) што се приређивање изложаба сматра као један од најтежих послова те врсте, 3) што се свуда подједнако не узима шта све треба од објеката да сачињава школску изложбу, и 4) што се приређивање изложаба. оставља махом већим местима, која располажу већим средствима.

Али има разлога, који говоре за приређивање изложаба не само у већим местима, него и у мањим, па чак и у селима: 1) што народ треба да зна зашта даје паре, издржавајући школу (наставна средства); 2) што народ треба да зна какве писмене трагове остављају његова деца, учећи се у школи (ђачки радови) и 8) народ треба да зна шта у својој околини има од вредности (историске знаменитости и природно богаство). И само зато што школске изложбе у ширем смислу, не би сачињавали само ђачки радови, од чега многи учитељи највише и завиру него и други предмети, њих не би било тешко приређивати, само кад би било најнужнијих услова за то, а на име:

1. Наставна средства. На првом месту треба имати наставних средстава. Школа, још није школа кад у њеним учионицама, сем табле и клупа има нечега другог. А наше су школе, нарочито сеоске већином све такве. Ове се предаје из уста и из књиге, са мало или ни мало употребе очигледних срестава. На другом месту треба имати потребних локала за смештај и чување раставних средстава. Грех велики чине оне општине, које при грађењу школа.

3 3

смак. ма а ша А а а а а