Učitelj, Sep 01, 1921, page 23

Пред зору нове школске просвете 23

учењу правописа2 Да ли су штампана или писана слова најбољи материјал ва излагање правописне грађе Каква је вредност од правописних књижица и бележница 2

У аритметици налазимо пред две супротне школе рачуHaba и бројног опажања. Да ли број треба предавати помоћу бројања или бројних представаг Које су перцепционе картице најбоље 2 Које су слабе стране у Грубеовој методи, у Стеровој методи, у Дуневој, Лефевровој. или. Филинповој сугестији2

Да ли се треба држати биолошких, логичких, класификаторних, динамичких или симпатетичких метода у предавању природне историје 2

Да ли је синтетичка или аналитичка метода у предавању читања најпсихолошкија и најприроднија2г. Да ли треба: штампана или писана слова узимати као основицу у настави читањаг Да ли се треба служити фонетичком методом, или методом гледања и казивања, или методом речи, или реченичком методом, или методом причег Одакле треба. одабрати грађу за букваре и читанкег Иста грађа за децу и одрасле аналфабете2

Којг је метода у лепом писању. најприроднија и најзгоднија за децу и неписмене одрасле2 У које доба треба учити децу да пишу и читају2

Да ли историју треба подучавати са политичког, хронодошког, логичког, економског, биографског- или социјалног гледиштаг У. колико треба ову наставу спојити са земљописомг У којој мери треба се овде служити са визуализацијом Коју улогу треба да игра експресија у-учењу историје2

Да. ли полазна. тачка у земљописној настави треба да је економска, индустријална, политичка, социјална, физичка или математичка Да ли треба. полазити од географских и климатских особина ка људским активностима или пак хумани елеменат треба. узети као полазну тачку

У сваком школском предмету сусрећемо се са многобројним погледима. Скоро сваки педагог има своје сопствено гледиште, своје рођене и драге начине за процедуру, које он оправдава · са гледишта надахнућа, искуства или теоретизких разлога, Лепо каже Др. В, А. Лај у уводу своје „Експерименталне Дидактике“: „Као шљунци, на морској обали безбројни су дидактички и методолошки предлози у педагошким часописима и тодишњацима; број методолошких и дидактичких памфлета и