Učitelj

_ Вера RČ _ SE

Цетињу 1833. Овде је говор о херојском васпитању црногорске младежи у доба, кад није било школа, даље о патријархал-= ном народном животу, о задрузи, 0 традиционалној. народној литератури — народним песмама и њиховом великом значају за дух и национални живот народа српског, дајући тим једну културно-историјску слику српско-црногорског живота. |"

У следећем чланку реч је о првим школама (управо школи) из доба Његошева и о самом П.П. Његошу, као великом васпитном фактору нашег народа, . r

У следећим чланцима пропраћен је развитак црногорских основних и средњих школа све до данашњег дана, наглашавајући напредак (особито бројни) школа од дана ослобођења и јединства народног. TH] i

У последњем чланку изнет је један општи поглед на проше лост и изгледи и предлови за даљи, будући развитак нашег школства.

ЕУ

Да ови вредни људи заврше своје студије помогло. их је у материјалном погледу Министарство Просвете. То хоћу да нагласим, јер и ако пре рата нико од учитеља, није могао добити одсуство ради усавршавања, сада после рата, по истом закону о народним школама, у Министарству Просвете нико од кога је зависило њихово студирање на страни није био противан ни њиховом одсуству с платом, ни њиховим дневницама скоро увек а! рап. Честитајући нашим друговима, сада докторима философије, велим им, да је сада на реду, да свима својим моћима раде но подизању и основне школе и учитељског образовања. i ]

закон о грађанским школама. Министар Просвете образовао је комисију, за израду закона о грађанским школама. Комисија је свој посао завршила и предала израђен пројект Господину Министру, који је упутио Гл. Просветном Савету на даљи рад. Ме

Нова правила 0 ђачким трпезама У учитељским школама. Министар Просвете прописао је нова правила о ђачким трпезама за ученике учитељских школа и педагошких одељења.

По тим правилима деца учитеља из основних школа и осталих чиновника имају права на храну у ђачкој трпези у пола цене. . 0695 i i

Учитељ 6