Učitelj

ПРИЛОГ „УЧИТЕЉУ“ НАРОДНО ПРОСВЕЋИВАЊЕ У ШУМАДИЈСКОЈ ПРОСВЕТНОЈ ОБЛАСТ

за 1921/22 шк. годину

— Свршетак —

Г. Д. ј. Филиповић: За наставу цртања, н. пр. све што би са стране добили, било би у духу страном и туђинском, а ми имамо тако много и тако лепих мотива, да би грех био . служити се туђим. : |

Пошто је дискусија и по овој тачки завршена, г. Инспектор напомиње, да његов предлог има за циљ: да се помоћ укаже одмах тТ. ј. да се сад набави оно што је најпрече и најнужније.

По том је предлог г. Инспектора једногласно усвојен и седница закључена у 12, часова.

У 169, часова г. Инспектор отвара седницу читањем имена школ. надзорника по окрузима — ради узајамног упознавања. За тим предлаже, да се изабере један, одбор који ћеу смислу донетих одлука израдити резолуцију, коју већ сутра треба поднети Г. Министру Просвете. Изабрати су из сваког округа по један и то: За округ београдски г. Ст. Станишић; Ј „ _ крагујевачки г. Д. ј. Филиповић;

„ _„ смедеревски Tr. CB. Брзановић; Š „ подрински IT. JoB. Костић; i » | BaJbeBCKH г. JoB. JoBaHoBHB.

После овога прелази се на дискусију о трећој тачки дневног реда:

О похођењу школе.

Г. Инспекшор налази да се уредно похођење школе постиже само активношћу и умешношћу наставника, а никако казнама ђачких родитеља. Противан је повећавању ових казни, јер налази да би то изазвало већи револт и реакцију од стране ђачких родитеља. Најзад изводи: какав је учитељ, такво му је похођење школе,

Г. ј. Костић мисли да је г. Инспектор у праву и слаже се са његовим предлогом. Но пре свега требало би једно питање скинути с дневног реда, а то је питање оних ученика, који се годинама воде по списковима, а никако у школу не долазе. Шта да се ради са њима 2