Učitelj

482 Учитељ

Лажљив и лопов 2

Пристојан 2

Скроман или безобразан 2

Храбар или бојажљив 2

Издржљив и стрпљив 2

Чист и уредован 2

Да ли је учинио какве велике прекршаје > (Кратак опис). Да ли ђак одаје самосталну или несамосталну природу =

|.

Да завршим. Као што је већ напоменуто овај план у одабирању даровите деце, јесте само први али веома важни корак“ у томе правцу рада. Други слични планови у Америци и Европи, разликују се од овог плана само у броју тачака испитивања. Некоји планови су куд и камо опширнији него ли овај франфуртски, Али супериорност оваког плана не треба гледати у квантитету већ у квалитету. У једном свом најновијем чланку:

„Утицаји и личности“ (Просвеша: календар за 1922 годину;: уредио Васа Стајић, стр. 1—6) наш професор јован Цвији»врло па вешто упроштава одлике даровитих ђака. Као „најважније“ одлике Др. Цвијић сматра: „дар за посао, способност иницијативе, смелост, уз то извесне моралне особине, које се у шоку раднога живота развијају до пунијих и чистијих облика, нарочито шежња за истином пи с њом везане: савесност и искреност“. j

Професор Цвијић тврди да прилике највише упливишу на. правац у коме ће се личности и најдаровитији појединци развити своју делатност. Он овако резонује: „На путовањима, у' додиру, са сељацима, чешће сам размишљао о томе колико има великих дарова у народној деци, а она се не развијају у правцу који сматрамо за највеће културне вредности. Остају сељаци, врло корисни и врло потребни; јер то су они даровити који имају у себи најдубље народне инстинкте, у којима. је најбоље изражен народни дух који је створио народне умотворине, и који најбоље уређују своје имање и село. Слично“ је и са оном радничком децом, међу којом такођер може бити: врло даровитих, која се, без контроле и без васпитања, виде,. у траљама, по улицама великих вароши. Треба ли и има ли начина да се даровити између њих одабирају, и одабрани упуте: