Učitelj

Просветни преглед 81

гије са Неапољског универзитета Гвида дела Вале: „Народна култура, осмочасовни радни дан и раденичка контрола. Трећи дан биће посвећен народним библиотекама и њиховим федерацијама. Тада се очекује са интересовањем говор Туратија, који већ 14 година управља радом народних библиотека и који

је до сад основао њих 4000 на броју. =

СЈЕДИЊЕНЕ АМЕРИЧКЕ ДРЖАВЕ. Продужне школе.

У 22 државе у Америци постоје тако зване продужне школе, које су нарочито добро организоване у Њујорку. Држава по маже материјално такве школе, које имају различите програме а према местима и приликама у којима су отворене. Године 1920 држава је помогла продужне школе за агрикултуру и домаћу економију са 3,080.000 долара и продужне школе за индустрију и трговину са 2982.000 долара. Али нарочити успех имају школе за општу и професионалну културу, обавезне за неписмене и школе за војнике. За наставнике продужних школа отворен је нарочити курс у коме ће се они спремати за рад по тим школама. Велика американска удружења за народно просвећивање помогла су државу у овом послу са два милиона долара. о

ЕНГЛЕСКА Продужне школе.

Просветним законом од 1918 године, чије је дело Ејзћег-а (Едисавоп Асђ установљене су продужне школе од 14—18 го- | дине старости. Ове су школе установљене нарочито због тога што су маса раденика после рата остали без икаквог занимања; и да би им се нашло ма каквог посла, установљене су ове школе, које су нарочито почели походити раденици којима је давата нарочита помоћ да би се могли издржавати. Државу у том погледу нарочито помаже највеће удружење Тгаде-Џтопз, које је Држави упутило ове захтеве:

1. Повећати године обавезне наставе.

2. За сиротињску децу такве школе да издржава држава у сваком погледу па чак да даје бесплатно одело и храну таквој деци. |

Продужне су школе отворене и у војсци.

Учитељ 6