Učitelj

Настава из народне историје 319

=

и на захтеве сувремене педагошке науке и на захтеве новога времена; ипак ће, према ономе што је већ напред речено о значају уџбеника из овога предмета, извођење наставе из народне историје у народним школама зависити поглавито и највише од тога како су израђени уџбеници из овога предмета.

"Из овога неоспорнога факта потичу ове две нотребе: прво,

да се уџбеници из овога предмета израђују са довољно студије и довољно пажње, и друго, да се од стране централне просвете управе води већа контрола над уџбеницима, који служе за извођење наставе из народне историје у наредњим школама у садашњим приликама.

То захтева сам велики значај ове наставе у нашим народним школама, у данашници, ако се хоће да извођење ове наставе има благотворни утицај на наш будући државни и национални живот.

ПЕДАГОШНИ ПРЕГЛЕД Ра М. Стефановић.

пара о Модерна (ранцуска педагогика.

Интензивни педагошки покрет, који је за време Револуције достигао завидну величину, почео је опадати у Наполеоново доба у коме проблем народног васпитања не само што није заузимао једно од првих места у државном програму, већ није посматран ни са оним критеријумом широке слободе са којим су били задахнути славни законодавци Револуције. Шта више Наполеон ] својим драконским одлукама циљао је да начини од школе инструменат свога деспотизма а не средство за просвећивање маса. Исто тако и рад Рестаурације био је некористан, да је школа дошла у једно стање мизерије и регреса. И тек славни министар што! својим законом од 28 јуна 1832 године уздигао је судбину школе а са њом поче цветати и педагошка литература, која и данас заузима видно место у културном свету.