Učitelj

700 Учитељ

биолошких функција, али се он ипак у данашњем обичном животу не сматра као остале животне функције нашега организма, већ као нешто што је сходно и што се не да упознати, проучити и регулисати. Услед тога живот данашњег друштва на сваком кораку показује примере погрешног схватања појединих манифестација полног живота, који се највише односе на њихово затајивање од омладине, а то је врло штетно, Сваки треба да буде тако васпитан, да буде у стању да у свом животу разуме и правилно тумачи што већи број појава у себи и у околини око себе. Међутим, сад се све то своди на то, да се од деце и од омладине крије, али се зато и деца и омладина крију од родитеља. Даље се у том одељку говори о еманциповању своје личности у полном животу и о оспособљавању да човек разуме стварни разлог свог постојања на земљи. . | |

У другом чланку говори се о двојству сексуалног морала: о једном који важи за људе и другом који важи за жене. Обична је ствар у друштву да сада постоје та два сексуална морала. Чак су се и жене, вели писац, помириле с тим, да за људе важи други морал и да је мушкарцима све дозвољено. Људи опет веле дз никад не би пристали да и њихове жене буду њиховог сексуалног морала. Та два сексуална морала разликују се из основа. Нарочито је та разлика велика код момака и девојака: докле је девојка пре брака у стању релативног мироввња у погледу полних односа, дотле већина младића пре брака живи израженим животом. Док девојачка про"шлост најчешће одише невиношћу, дотле многи младићи улазе у брак „до гуше укаљани“. И тако не сме остати. Мора овладати исти морал и за женске и за мушке, без икаква попуста, и.оно што је забрањено жени, мора бити забрањено и човеку, и тако може бити, јер није истина да мушкарац има веће право и да ће пропасти ако му се то не дозволи, јер, писац вели, да од полног уздржавања још нико није умро, већ, на против, да се баш од неуздржавања страда.

Дабоме, не може се допустити ни женама, да се „изјед„наче“ са људима „којима је све дозвољено“, и онда да пију, да пуше, да лумпују и т. д. То је сурвавање у друго ропство, Оно што се признаје као морално, то мора овладати и муш-