Učitelj

194 are

3. На послетку се ова радња врши апстрактним (неименованим) бројевима. Ово је завршна и пробна радња за множење дотичног броја. Кад ово ђаци буду знали, онда је успех постигнут.

Ето, кад се свако множење два основна броја јединица, проведе кроз ова два ступња, онда успех мора бити постигнут, и онда ова тешка таблица неће бити тако тешка као ло сад, јер напред изложени ред, којим треба да се изводи ово учење, јесте природни и логични метод, који се сматра као архитип свију других метода. Природви метод је најбоља оцена и мерило за све друге методе

ж ж

Да видимо сад, на једном примеру, како треба предавати _

таблицу множења кроз ова три напред изложена ступња. Пошто се множење броја 1 и 2 свршава у [ раз. онда множење броја 3, продужава се у П раз. Зато ћемо сад видети како се изводи множење броја 3.%) Овде морамо најпре да видимо да ли је боље множити

са 3 све јединице редом (3Х 1,3Х 2,3Х 33х 4 3х 5и ·

т. д.) или је боље множити број 3 са јединицама редом (1Х3, 2%83% 8 4856 % 8, итд) - Кад знамо да је множење рачунска радња, у којој се један број узима много пута, онда се, по томе, види да је бољи овај други начин, јер он боље одговара тој дефиницији. Сем тога, овај је начин бољи

још и с тога, што се ту боље, природније и логичније, ВИДИ

растење, градација бројева, него у првом начину. Зато ја ми. слим да таблицу множења треба предавати по овом другом начину дошични број a умножаваши са свима јединицама редом до 10.

Према овоме множење броја 3 иде овако:

1. Рад на рачунаљци. Узимати с почетке све по 3 куглице и питати колико је 1 Х 3 кугл2 Колико је 2 Х 3 кугл.о Колико је 3 Х 3 кугла Ево 4 Х 3 кугл, колико је тог Ево 5 Х 3 кугл, колико је садг Ево 6 пута по 3 кугл, колико јег

Е, то сте учили лане у ! раз, а сад пазите да множимо овако број 3 и даље.

7 Х 3. Рекосте да је 6 Х 3 кугл. 18 кугл. Добро. Ево сад

да узмемо још и седмо 3 (седму тројку). (Треба узети 2 на

#) Овако је написана и моја Рачуница за П рав., по овом начину.