Učitelj

Из школског рада 197

азађе 152 Који се бројеви помноже па изађе 182 Који се бројеви помноже па изађе 212 И тако даље све до 30, редом па преко реда.

Овај други и трећи начин понављања могу да знају само врло добри и одлични ђаци.

Ова два чина понављања врло згодна су припрема за дељење, те и с тога су врло згодни и потребни.

Множење броја 4 После овога треба овако исто множити и број 4 па и ПОНОВИТИ. После поновити множење броја Зи 4: заједно, преко реда. За тим овако исто множити даље редом све бројеве: 5, 6, 7, 8, 9 и 10. Увек треба поновити, преко реда, пређене бројеве, па ићи даље. Опште понављање Кад се овако сврши множење свих 10 основних бројева, цела табл. множења, врши се опште понављање, преко реда, на обичан начин и напред поменута два начина.

- Записивање

Кад се сврши множење сваког броја, као овде броја 3, жоје се никад не може свршити једног часа, онда наставник то треба и да испише на школској табли, а ђаци с ње да то препишу у своје свеске на којима раде рачуне, па да то код жуће понове и науче.

То записивање и читање треба да иде оздо на више, «ако и бројеви у множењу расту навише. Дакле овако:

10 Х 3 = 10 5х 3 = 15 9 Xx 3 = 27 4 % 3 = 12 8 x 3 = 24 3%D3= 9 7 * 3 = 21 2%3= 6 6 % 3 = 18 1х3= 73

Позвати неколико ђака да прочитају ово оздо на сише.

Овце сад треба ноказати како производ бива све за 3 већи један од другог, јер се све по 3 и додавамо.

Ако деца (ђаци) употребљавају какву ручну рачуницу, онда наставник треба да им нађе множења тога броја, да прочита с њима, и зада им да одатле науче. А множење сваког броја у свима рачуницама треба да је одвојено.

__(Наставиће се)